Cheesecakekladdkaka

Cheesecakekladdkaka med hallon och blåbär
 
 
 
Recept:
 
Kakan
150g smör
1 dl kakao
3 ägg
3 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl

Cheesecakefyllning:
150g philadelphiaost
1 äggula
1 dl florsocker
1 msk vaniljsocker

Garnering:
Frysta hallon och blåbär

 
Kladdkakan:
Smält smöret och vispa ner kakao. Låt svalna.
Rör ihop ägg, socker och vaniljsocker.
Blanda ner mjölet i i äggsmeten tillsammans med smör och kakao.
Blanda runt med en slickepott.
Smöra och bröa en rund kakform med löstagbar botten. Jag använde kokos.


Fyllning:
Rör ihop alla ingredienser till en slät kräm.


Jag lät kladdkakan vara inne i ugnen cirka 5 minuter innan jag smetade ut cheeseckaefyllningen.
Sedan strör man ut hallon och blåbär över fyllningen - så mycket som man tycker och vill ha!
Gräddas mitt i ugnen cirka 30 minuter på 150 grader.
 
Den kommer att vara lite smetig direkt den kommer ur ugnen men stelnar till när den svalnat.
Gärna i kylskåpet under natten.
 
 
 
 
 
 
 
Den här kladdkakan gjorde jag ofta förut och blev lite fundersam över varför jag inte redan hade receptet på min blogg.
För det är så enkelt att sedan bara gå in på sin egen blogg och leta fram det recept man brukade använda!

Den här bloggen får fungera som min digitala receptsamling!
 
Nu ska vi åka på gymmet och sedan ska vi iväg på middag där vi vet att det blir semla till efterrätt!












KOMMENTARER:
ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: