Smörgåstårta

Det var den påsken det. Och jag kan lova att jag passat på att äta allt gott som går att äta. Godis. Tårta. Smörgåstårta, kakor, bullar, dricka, chips.
För från och med nu och framöver är det allvar som gäller.
 
Ska ju jobba min första natt på hotellet i natt också. Och bara för det så har ju mina sovar-planer gått helt åt skogen.
Tänkte först att jag skulle vara vaken länge i går natt. Men gick och la mig och somnade direkt. Har haft migrän nästan hela dagen och mådde illa hela kvällen.
Sedan tänkte jag att jag skulle kliva upp tidigt i morse för att vara trött nog att kunna sova en sväng på nu på eftermiddagen. Men det gick åt helvete det med.
Så tänkte: att nä nu sover jag banne mig i ett sträck fram till två. Jo just. Vaknade 9...
 
Men jag har i alla fall tvingat ut mig själv på en promenad. I regnet och kallblåsten. Och hittills bara druckit proteinshake.
Känner hur godishuvudvärken sakta smyger sig på.
Det är bara att hoppas på att man klarar hela natten.
 
Ska lägga in bilderna sen på tårtan jag gjorde till pappa också.
 
Så än så länge får det bara bli en mobilbild på smörgåstårtan jag slängde ihop.
 
Den blev supergod!
 
Grundröran bestod av creme fraiche, vispgrädde och majonäs. Salt och peppar.

Lager 1: Grundröra, rökt strimlad skinka och coctailfrukt.
Lager 2: Grundröran, leverpastej och bostongruka.
Lager 3: Grundröran, ägg och mjukost.
 
Fråga mig inte hur mycket av varje för jag höftar bara.
 
Dekorerad med krossade ostbågar på sidorna.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: