Små meningar

Att det finns någon mening med livet, det tror väl alla, eller de flesta.
För hade det inte funnits någon mening hade jag nog inte suttit här där jag gör nu.
Med ett halvtaskigt betalt jobb i en lägenhet med en sambo jag älskar och hunden jag drömt om sedan jag var litet barn.
Eller så hade jag bara mindre tur med min mening så det fick bli såhär.
Att man ändå glädjs över det man har då man vet att det finns de som har det mycket värre.
Där meningen med livet kanske inte ens finns.
 
Även dessa små meningar som betyder något som man kanske inte lägger märke till dyker egentligen upp hela tiden, bara man tar sig tid att tänka igenom dom.
 
Som i morse när jag var ute på morgonpromenaden med Moltas. 
Då är det någon som lagt en hink från Hemmakväll precis där vi alltid går förbi.
Som för att påminna mig - Ta det lugnt. Det är snart ledig helg.
 

Så idag var det min lilla mening med livet. Ett kall som.
Att vi skulle gå förbi precis där den där hinken låg och som vinkade till mig.
Nästan som att den ville att jag skulle ta med mig den hem.
Påminnas om Hemmakvällskänslan.
 
Hemmakvällsfantomen.
 
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: