Mitt hår

Tänkte att det var dags för ett inlägg om mina dreads!
Och som ni vet när man har haft någonting väldigt länge så håller man inte längre koll på hur länge man haft saker och ting. Men mina dreads är nu två år och två månader gamla.
Det räknade jag ut innan jag började skriva det här inlägget.
 
För ett tag sedan hade jag en period då jag kände att jag ville börja rufsa upp dom för att skaffa normalt hår.
Jag tittade på alla tjejers fina hår och frisyrer och kunde känna att jag saknade att ha det så.
Men det som förstörde den lilla drömmen var just de här tjejerna som nyss varit hos frisören.
Skitfina, men min ångest inför frisörbesök kröp sig på och jag började ångra tanken.
Sedan alla de här fina frisyrerna som de här tjejerna har, flätor och lockar.
Det är något jag ändå inte tar mig tid till att göra om jag så skulle ha haft vanligt hår.
 
Så jag trivs i min superlätta frisyr som nu är min favorit.
Skyller fortfarande på att mina dreads är för korta för att få till någon frisyr. Eller för tjocka?
 
 
 
 
 
 
 
Osminkad och finnig. Det är all choklads fel...
 












KOMMENTARER:
Lizete

Tok fint ! 😊 fint med pärlor i med, är de något du alltid har eller tar du ut dom?. Men för kort ? Du har ju gjort super fina uppsättningar 😊. Jag därinot får inte till annat än med snodd :/

Svar: Pärlorna har jag alltid i. Det är riktigt kämpigt att pressa på dom och när de väl sitter där de sitter får jag inte ur dom ;) Så de sitter i vid hårtvätt med.
Linn

Elsa

Åhh superfina dreads!

Svar: Tackar Elsa!
Linn

ami

Du passar ju i dreads åtminstone, jag skulle aldrig passa i det även om drömmen fanns förutom om det :)

Svar: Tack! Tror vem som helst passar i allt, gäller bara att vänja sig ;)
Linn

Lizete

Aha okej ja jag ska nog ha de så småning om med 😊

Svar: Ja. man hinner fundera mycket på hur man vill göra och ändra hit och dit! ;)
Linn

Lizete

Ja:) men alltså på ett sätt vill jag låta mitt hår växa naturligt men känner ändå att jag vill ha längd på det så att jag kan göra något mer med uppsättningarna osv.. Men var de svårt att få till? känns som att de borde va de^^ är det något du rekommenderar?

Svar: Ja exakt så är det. Man har inte tålamodet att vänta. Det var inte speciellt svårt att fixa förlängningarna bara man är noga och har en slags plan. Tror det blir lättare för dig att fästa förlängningar då du har lösa toppar. Mina var ju stenhårda så det var svårt att få till en "fästyta" eller hur man nu ska förklara ;)Men får man inte till en längre förlängning som det i mitt fall blev, typ bara 10 cm, så tycker jag det känns såhär i efterhand helt ovärt.
Linn

Filippa Wallin

Supersnyggt! Kramar!

Svar: Man tackar! :D
Linn

[email protected]

Precis ^^ . Aa okej hm men a att fästa blir nog lättare men då känns de som att de kan bli svårt eftersom då lär de se konstigt ut först med öppna toppar o sen förlängningen som är dreadad hmm a väntar nog en stund så jag vet hur jag ska göra ^^. Aa precis de kan jag tänka mig

Svar: Nejdå, kommer inte alls se konstigt ut, för man använder hela den lösa toppen till att fästa dreaden. Vill man kan man ju dreadda upp lite så det inte blir jättemkt löst hår som man måste pussla ihop med löshåret. Men desto mer att fästa i desto starkare blir det ju. Jag gjorde ju en fin bild i paint hur jag gjorde för att fästa. Har du sett den? finns i nåt inlägg under kategorin Dreads :)
Linn

[email protected]

Oj såg mail adressen blev fel på min förra kommentar ^^. Aha okej ja man kanske ska prova så småningom😊 ja jag känner igen att jag har sett de inlägget men måste kolla igen 😊 .

Ebba

Åh vad snygga dreads du har, jag har alltid älskat dreads men den senaste månaden har jag verkligen villa skaffat de.
Men vi får se om jag vågar, är bara 14 så hehe.
Gör du åt andra eller vet du någon i Ösd som gör?
Bor nämligen 5 mil ifrån bara :)

Svar: Tack vad roligt att läsa!Och kul att du är sugen, är ett skitsvårt val men egentligen är det ju bara att göra. De går ju att ta bort/klippa kort. Håret växer ju! :)
Jag tror inte jag skulle våga göra på någon annan i rädslan att den skulle känna sig missnöjd eller så. Eller kanske inte blev som den trodde. Men jag hade inte tvekat på att göra på mig själv.
Hon som gjorde mina vet jag har gjort på många andra. Mirlinda heter hon.
Skulle det vara något som bli aktuellt kan du alltid höra av dig igen så kan jag höra med henne :)
Linn

Emelie

Shit vad fina!! Är det bara ditt egna hår eller har du löshår med ? Har snart haft mina i ett år och har haft en down period nu, vill bara kamma ut dem och ha långt fint hår ibland :S

Svar: Tack så mycket! Allt är mitt egna hår förutom ca 5cm i topparna. Fick för mig att försöka förlänga dom själv men det blev inte så bra ;)
Har oxå såna perioder men så tänker jag bara på frisörbesöken och blir avskräckt! :)
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: