Snurrigt

Nu minsann är det snurrigt i skallen.
Jag hade önskat att det funnits fler månader kvar av detta år för att hinna med allt.
 
I går hade vi ett litet möte om hur jag egentligen ska göra med fortsatt jobb på mitt nuvarande fasta.
Det är så mycket som gör att jag bara vill därifrån, men samtidigt är det en trygghet för mig att veta vad jag har.
Både med arbetsuppgifter och lönemässigt.
Samtidigt vet jag ju då inte vad jag förlorar.
 
Kom hem och försökte sova bort huvudvärken innan nästa jobb. Inte lätt med alla dessa funderingar.
Om det är värt det? Hur blir det? Vad är det värsta som kan hända? Vad händer om jag fortsätter?
Då ringer chefen från det här nya jobbet och hör hur det är och så. Hon hade hört så mycket positivt om mig och ville höra om jag var intresserad av att börja jobba på fler ställen. 
Var tvungen av avböja. Men känns skönt att veta att det finns jobb om det hela nu skulle skita sig totalt.
 
Idag ringer jag det där samtalet jag väntat på att få göra i över en månad. Så glad jag blev!
Hade verkligen inte velat få ett nej och känna att det är över redan här.
Och det lustiga är när jag ringer första gången står det till vem jag ringer på displayen.
Någon svarar bara Hallå med sur stämma och jag snabbt som attan presenterar mig och mitt ärende.
- Nej. Det är rätt fullt här på Waplan - svarar min pojkvän.
Hur kunde jag komma till honom när det stod helt annat på skärmen?
Bara de där första orden höll på ta knäcken på mig. Tur det var på Waplan.
 
Så i morgon ska jag till Bageriet för att träffa chefen och han verkade hur trevlig som helst!
 
Det här projektet nudå med lärlingar pågår bara fram till årskiftet så ska jag vara säker på att få en plats måste allt detta ske innan jul.
Jag har två jobb.
Ringde facket och jag har tre jävla månaders uppsägningstid från min fasta anställning.
 
Och jag vet ännu inte om jag är berättigad att gå som lärling!
 
I vilken ände börjar jag nu?
 
 
 
Jag vill ha vinter och snö också!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: