Tunnbrödsbak!

Efter en lång och vaken natt på jobbet skulle man hem för att smida om i bakarkostymen. En sådan skulle jag vilja ha. Men det gick lika bra att baka i "I Love Laxsjö" t-shirten. 
 
Svärmor hade fixat smeten kvällen innan. De hade även varit och eldat dagen före och tidigt på morgonen innan vi kom. Kokat kaffe hade de gjort också så det dröjde inte länge förrän man fick sig en första smakbit av brödet. 
Och detta är helt oslagbart. Lukten av nybakt tunnbröd. Smaken av nybakt tunnbröd!  
Svärmor hade verkligen gjort en god kryddblandning i detta bröd. Exakt sådär ska ett tunnbröd smaka!  Jag ska höra mig för efter receptet. 
 
Jag och Märta bakade på och kavlade medan Danne och svärfar gräddade i ugnen. 
 
Min mobil fick för sig att dö under tiden vi var där så jag fick inga bilder. Så denna tog Danne. Han har fler också men har inte orkat föra över dom. 
 
 
 
På kvällen firade vi sedvänlig söndag med Torpederna och Partaj tillsammans med grannarna och vi fikade lite "stut". 
 
Kan lova att man somnade snabbt den kvällen. 
Sen var det ju det här med att försöka sova hela dagen idag för att klara av min vakna natt, som jag har nu... Gick halvklent. 
Molle är med mig också och hans snarkningar låter så otroligt sköna så man blir sömnig själv. 
Och i morgon ska de byta alla armaturer i förråden som ligger precis under vårt sovrum. 
 
Lyckat!












KOMMENTARER:
Bea

Alltså de där tunnbröden!! De försvann fortare än vad godiset i hemmakvälls påsen brukar göra, då kan ni ju föreställa er! MVG får ni av oss och vi är otroligt tacksamma grannar som fick tunnbröd av er. Må gud vandra med er i all evighet!!!

Svar: Hallelujaaah!
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: