Saffranssockerbullar

Recept från Tidningen Hembakat.
 
 
 
Men. Jag har alltid i lite hjortsonsalt i söta degar, för att de ska bli lite luftigare.
Enligt receptet ska det vara 12-14dl mjöl. Jag gjorde dubbel sats och det räckte gott och väl med 20dl mjöl. Tycker nästan det också blev för mycket.
 
I fyllningen tillsatte jag riven mandelmassa och vaniljsocker.
 
 
 
Som den nörd jag är har jag vägt så varenda bulle väger 50 gram och varje fyllningsklick väger 17. Inte konstigt det tog hela kvällen för mig att baka igår.
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag bjuda mor och far som är inne i stan en sväng på fika!












KOMMENTARER:
Susanna Maria J

Ååååå så gott <3

Svar: Ja, de var riktigt smarriga! :D
Linn

Beatrice Jakobsson - Vimmelfotograf

Åååå vad gott!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: