En början

8:e december börjar jag på bageriet!
 
Det är ungefär det som ekar i skallen. Sen har jag inte riktigt förstått vad det innebär. Vad jag gett mig in på. Vad som krävs av mig. Vad som kommer att hända.
 
Visst är jag förväntansfull och längtar. Att få göra nått nytt och något som jag vill!
 
Bara det att jag inte fattat det ännu. Kommer väl ikapp en då man ska kliva upp för att börja klockan 06.00 varje morgon. Fast lite besviken är jag att det inte var ännu tidigare. Där vid 4-5 hade jag hoppats på. 
 
Så det enda som känns jävligt nu är att det är verkligen långa dagar, varje dag i veckan. 
Och så länge kan man inte lämna Molle ensam. Så det blir väl att Danne får komma hem från Storuman så vi kan lösa det på något vis. Men det löser sig nog alltid. Det brukar kunna göra det.
 
Idag har jag jobbat. Varit hos tandläkaren. Spenderat skitmycket onödiga pengar på en ansiktskräm. Men så räcker den ett helt år. Exuviance för den som blev nyfiken.
Åkte sen till Dannes mammas jobb och åt lunch. Alltid så god mat där på Restaurang Källan!
Nu ligger Danne och sover. Jag låtsas som att jag tänne opp genom att ha tänt cirka 20 ljus i hela lägenheten för att få nån värme. Tänk att ha en öppen spis... Dammsugit. Städat. Vikt tvätt. Skete. 
Och ikväll ska vi på bio med grannarna! Dum och Dummare 2!
 
 
 
 
Sen ska jag sova!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: