Det här med att sova...

Man ska nog inte bo i lägenhet när man jobbar vaknätter. 
Först började elektrikerna med att fortsätta arbetet med att energieffektivisera vårt område. 
Det skulle bytas lampor i allas förråd och dessa ligger precis under vårt sovrum. 

När allt spring i källardörr och skrammel i förrådsdörrar och borrningar var över börjar grannen ovanför att dammsuga. Man hör precis vart munstycket på dammsugaren befinner sig.

Sen är det någon som börjar spika och hamra.  I en halv evighet. 

När det äntligen avtar har grannen mittemot fastighetssammanträde med elektrikerna i trapptrapphuset. Och är det något hon inte kan så är det att ta hänsyn till ljudnivån i trapphuset.  Spelar ingen roll om klockan är tre på natten när hon kommer. 

Och när det är som lugnast kan jag inte sova längre. 
Så snart är det dags att åka dit igen. Känns som att jag nyss kom hem. 

Men det går bra att jobba. Har ju aldrig jobbat vaknatt förut på riktigt och jag har verkligen hamnat på ett bra ställe! 

Var nog livrädd i går också att jag skulle hungra ihjäl under natten då jag packade ner hur mycket att äta som helst. 


Fyra mackor, fil, flingor, keso, två ägg och en banan... 


Molle får även följa med mig på jobbet. 
Ett stort plus! 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: