Godisskål!

Då har fredagen kommit. Med glädjeblandad förtjusning.
Jag gick precis på en fem dagars ledighet. Whioo! Efter två veckors konstant arbetande som det känns. Mina helgkollegor och jag småskuttade av lycka igår, i smyg på kontoret, över att det nu äntligen är ledig helg.
Inte för att det är så hemskt att jobba helg, vill jag förtydliga.
 
Men fredag. Ledig fredag. Det innebär ju att man ska belöna sig på något vis. Att man har förtjänat den där mysstunden i soffan med godisskålen vilandes på bröstet och chipsskålen på den där andra hyllan man har lyckats jobba till sig. Betingning.
Så bara för att dagen heter fredag, och att det väntar en lördag gör det hela hur jobbigt som helst. Under veckan har det inte varit några som helst problem, det där med godis, socker och dricka.
Jag är hur stolt över mig själv som helst!
 
 
Har börjat med kom-ihåg-lappar...
 
 
Frukostbilden.
 
 
Det här med kvarg är något jag fortfarande håller på lära mig att äta. Det är ju så vidrigt. Men jag har kommit på ett knep som jag ändå tycker borde vara godkänt, och det är inte att sockra det.
Jag värmer bär i micron. Blandar kvargen sådär graciöst som på bilden. Sedan har jag i russin.
Just för att få känna den där söta, älskade smaken och känslan jag saknar...
 
Men det är ju fortfarande kvällen som är värst. Man har ju av god vana lärt sig att äta gott till middag. För att sedan inta soffan och sedan fortsätta med sitt maniska ätande.
Det här problemet vet jag inte om vi löst ännu. Det beror på humöret. Men vi har försökt dra till med en åtgärd, Ett supplement till godisskålen som jag vet vi kommer sakna. Speciellt när vi redan för två veckor sedan kommit överens om att just denna helg är Hemmakvällshelg!
 
 
 The new - healtier - godisskål!
 
 
Börjar bygga upp skafferiet också!
 
Och för att det inte ska bli ett sådant där tråkigt och nyttigt inlägg lägger jag upp en bild på hur obekväm jag känner mig i mössa...
 
 
Tål att upprepas: Jag är så jävla lycklig att grannen nu är borta!












KOMMENTARER:
Lillebrår

Haha, jag minns för ett år sedan när ni hade en massa åsikter om alla kosttillskott jag hade hemma, och att ni aldrig skulle ta det så seriöst.

Men nu är ni där! Och mer fast blir ni. Fast mindre kosttillskott blir det också eftersom ni kommer att utesluta det som inte fungerar (typ allt utom whey och kasein).

Braw!

Svar: Häähwhääwhä!Still vänting for din sida! Ja kan ju bli nån slags... moderator om du vill? Eller typ komma med ideér. Jag kan bli gästskribent. Försökskanin?
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: