Dread update!

Sådär.
Gör ett försök att sammanfatta mitt påhitt jag fick om att förlänga mina korvar.
Jag som är en riktig velpelle kom till skott. Gjorde det själv. Inga konstigheter...? Jag som inte ens ville förlänga dom. Den där lilla vetskapen att "Allt detta är mitt hår. Mitt egna hår. Alldeles egna. Inget fusk här inte."
Men så blev det inte. Tillslut.
 
Och faktiskt, så måste jag få säga det såhär medan ni kanske fortfarande orkar läsa - att jag är riktigt nöjd. Både av arbetsinsatsen och resultatet!
 
Jag lade ju in lite bilder under jobbet, då det såg mest ut som ett rent helvete. Och det var det kan jag lova.
Beställde mitt hår från Happy Hair, och faktiskt, det är så dålig kvalitet (tror jag, ska kanske inte uttala mig så självsäkert då jag aldrig kommit i närmare kontakt med löshår tidigare än min Pippi-peruk) så det lämpade sig perfekt till att göra dreads!
Kanske ska nämna att jag förlängde med äkta löshår också. Om det inte framgår flera gånger tidigare redan?
Det tovade sig bara man tittade på det. Så jag tycker synd om de tjejer som ska försöka hålla det där fint som en vanlig förlängning, efter en dusch till exempel.
Så jag hoppas inte de tvättar med diskmedel!
 
Under inlägget Löshåret går det läsa och se med var jag menade.
 
 
Här är högen av hår jag arbetet ihop till korvar. 72 stycken!
 

Tussa ihop dreadsen.
 
 
 
 
Svårt att förklara hur jag gjorde. Fast egentligen är det mest bara att hacka ihop ändarna med virknålen.
Mina flesta dreadtoppar var inte lösa, och stenhårda. Så jag la mycket jobb på att försöka kamma ur dessa så mycket det bara gick, för att ha något att "koppla" ihop med. Och så hade löshåret också en lös ände.
Sedan var det bara att tjoppa in hår från ena sidan med virknålen, till den andra. Och hålla på så tills håret som låser sig i dreaden.
Var sjukt jobbigt för jag fuskade inte mig igenom det hela. Tummen blödde för jag rispade sönder den med virknålen.
 

Gjorde en superfin bild för att kunna förklara.
 
 
Jag har ju tvättat håret en del sedan jag förlängde mitt hår. Och är det någon gång förlängningarna ska svika, så är det när de kommer i blöt. Risken är att de "glider" ur.
Men mina sitter som berget, brukar kontrolldra efter varje tvätt och än sitter de fast!
 
 
Och nu från "början" blev det tyvärr bara mobilbilder.
Var för lat när jag började och tog bara med mobilen.
Hade ju ruskig tur också. För jag har varit lat med att färga dreadsen också, som jag i början trodde jag skulle bli tvungen till.
Men tycker inte att det är så värst mycket man ser. Visst ser man att färgen skiftar lite på vissa, speciellt de av mitt eget hår fram, som är lite mer solblekt än det övriga "ash-färgade".
 
 
 
 
En "ihopkopplad" dread!
 
 
Några dreads som har blivit liite längre. Runt 5-10 cm bara.
Beror på hur hår mycket jag hade att fästa med. (koppla ihop)
 
 
Bitches at the gym be like.
NO PEOPLE; TIME FOR THAT GYM SELFIE
Ehum... ville ju bara visa av min dreadbun!
 
 
Ja. Men i alla fall.
Efter min förlängning, som då inte blev så vansinnigt mycket längre, så har jag kunnat göra en fläta utan att det ska spreta korvar. Flätorna ser fortfarande fruktansvärda ut då jag inte vet hur man gör. De blir lite olika varje gång. Sedan är jag för lat att hålla på experimentera med håret.
 
 
 
Här var dreadsen sju månader gamla. Stumparna.
 
Här ganska precis ett år!
 
 1 år och 4 månader!
 
Tänkte att liksom baah vaah? Typ.
 
 
Så nu får ni avgöra själva hur stor skillnaden blev. Följande bilder är tagna idag.
Tack älskling för hjälpen!
 
 
 
 
Vadhändemedvitbalansen?
 
 












KOMMENTARER:
amanda

tunga dreads !

Mir

Ett av mina favoritinlägg . Bara så du vet

Anonym

Dina dreads måste vara bland de snyggaste jag sätt..!! hur gör du för att de inte ska frissa sig och vara så runda?

Svar: Anonym tack så mycket!!Just nu gör jag inte mycket alls med själva dreadsen, det är mest utväxten jag fokuserar på. När de var "nya" palmrollade jag dreadsen mellan handflatorna som en galning, men nu vill jag inte göra det alls då jag vill att dreadsen ska få den buckliga, lockiga, tokiga form de vill! :) Tror även att jag inte har så frissiga dreads då jag försökt ge tusan i virknålen. De gånger jag använt den har jag varit varsam och inte slitit sönder håret med nålen. Och vax är jag helt emot!
Fast jag har visst lite friss. Man stirrar sig blind på det man vill se, men i verkligheten är de frissigare. Tro mig ;)
Linn

Johanna D

Hej! Letar desperat efter någon som har tid att göra dreads+hårförlängning i ö-sund. Vart gjorde du dina? Jättefina :)

Svar: Hej!Min granne gjorde mina dreads. Förlängningarna satte jag i helt själv :)
Skulle jag skaffat dreads idag hade jag gjort dem själv, men jag förstår att det är mycket man undrar över och vill fråga. Min granne Mir har lärt mig allt jag kan om dreads. Hennes mail hittar du här i kommentarerna! =)
Linn

Liisa

Löshår beställt, egna dreads har bara suttit i några veckor men du beskrev förlägningsprocessen super bra så nu kör vi! Vabbar med ett barn som brutit benet i en vecka så här ska det dreaddas! Tack för inspirationen! Du är super fin i håret o hunden är fantastisk 💕

Svar: Tack så hemskt mycket! Lycka till med processen, synd det med barnet dock!
linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: