Test

Bara ordet får en att känna prestationsångesten krypa på. 
Ett litet första test på skolan för att se hur vi sköter oss i köket. 
Kockarna fick göra sockerkaka med valfri smaksättning medan jag åkte på nåt bröd. 

Fastnade direkt med min matematiska förmåga,  eller oförmåga. 
1900 gram mjöl. Som vägdes på en våg som visar kilo. Hjälp! 
Blev stressad. 
Torrjäst. Bara bakat med det en gång tidigare och det var nyss då jag gjorde saffranssockerbullarna. Och det var då en himla tur! För det skiljer sig lite då torrjäst ska blandas i mjölet å vätskan värmas till ca. 45 grader istället för 37/fingervarmt.

Men mina bröd blev väl ganska bra. Är lite rädd för provsmaket vi ska ha snart för jag hade ingen aning om hur mycket salt det blev. 
Så sjukt stressad. 
Hittar inget i köket. Folk som springer omkring. Superosäker på den stora degblandaren. Jässkåpet. Ugnen. 

Men jag fick till några bröd. Som ska SÄLJAS här sen också! 

Sen så kommer jag inte att börja på bageriet nu på måndag utan det blir om två veckor. 
Gör den här kursen på plats sedan blir resten på distans. 

Känns bra! Känns bra! 













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: