Igång!

Då var man igång med utbildningen!
Så det känns så spännande att se vart man står om ett år!
 
Jag börjar den här kursen tillsammans med fem stycken andra som ska börja utbilda sig till kockar. Och om jag förstått det hela rätt så är det endast den här kursen som jag kommer läsa på plats, resten kommer jag så gått det går läsa på distans.
Så första kursen är Hygien på 100p och den tar vanligtvis fem veckor (20 poäng i veckan) och den ska vi läsa klart på åtta dagar!
 
Lärarna känns helt underbara och inget är omöjligt. Allt går att lösa. Jag fick ett panikslaget sammanbrott som har heldagsutbildning genom nya jobbet i morgon, samtidigt som läraren säger att det är obligatorisk uppstartsdag just i morgon.
Men jag behövde inte gå på den!
Det är väldigt special allt på mig så det blir dubbelt så mycket info då den mesta informationen är till kockarna som ska läsa hela sin utbildning där. Och jag vet inte riktigt än vad jag kan sålla bort.
Mitt största bekymmer till jag ska dit på onsdag är att hitta igen vart vårat klassrum låg.
 
Han som är ansvarig för bagerikurserna där undrade också hur jag hade betett mig för att få lärlingsplats på just det bageriet jag ska vara på. Enligt honom tog de inte emot praktikanter!
 
Känns skitkul!
Så den dagen det känns hårt att kliva upp på morgonen för att ta sig till bageriet ska jag bara påminna mig om den här sista natten på mitt nu "gamla" jobb.
 
 
Älskling och jag adventsfixade i helgen.
 

Och han säger upp sig från sitt jobb.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: