Arbetsskada

Börjar det bli en arbetsskada när man hemma tecknar åt hunden?
 
Vi - ska - snart - gå - ut - bajsa - först - äta. Sen.
Först, snart, sen, fel och bajsa. De vanligaste tecknen man använder.
 
Vilken fruktansvärd natt det varit på jobbet inatt. Har varit på en annan "avdelning" den här veckan så bara det har ju varit ansträngande. I lördags var vi på hundutställningen i Svenstavik och jag fick se några bullar.
I alla fall.
Sov inget. Så nu när jag har ledig dag så har jag sovit bort halva. Vaknade av pappas mms, att de var framme vid Höga kusten-bron vid 15-tiden.
 
Och sedan har vi bara jour, så även om jag var vaken till 00.30 med ett barn och ett annat kommer upp 04.30 och ett annat kan krampa när som helst och det fjärde har man ingen koll på, så jobbar jag "gratis".
Sedan sover jag bort ledig tid.
Så jag börjar känna att ska jag arbeta nätter ska jag ha betalt för dom också!
 
 
Röstlarm, röreslelarm, kramplarm, dörrlarm och mobil.
 
Försök sova då!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: