Trött

Det här är första gången under hela mitt år på detta arbete jag varit så totalt slut efter en natt.
Visst har man haft nätter man inte kunnat sovit alls på många gånger (dessa nätter har jag ju även hemma) men man är inte slut på samma sätt som när man varit uppe hela natten.
Gick och la mig, sedan gick det max 30 minuter så stod ett barn i dörröppningen och ville att jag skulle följa och bädda ner honom under bolltäcket. Sedan gick jag och lade mig igen. Så gick det max 30 minuter så stod han där igen. Så höll jag på hela natten. Längsta uppehållet var ändå två timmar, men då var jag ändå uppe med annat barn.
Och det överförjävliga i det hela är att vi bara har jourtillägg.
 
Så när jag kom hem gick jag direkt efter en dusch och la mig, och sov bort halva söndagen.
Lyckades på något vis somna från grannens hysteriska skratt. Och av samma vaknade jag.
 
Var tvungen att få komma ut i den fina vädret och den friska luften. Så tog med Molle upp till berget.
Det var skönt.
 
Tror jag ska gå och lägga mig nu igen.




 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: