Stockholm

Vi åkte ner till Stockholm i fredags. Och innan dess, i torsdags, firade vi lite smått att jag varit på mitt jobb i ett helt år!
Det är längre tid än något annat jobb jag haft, då jag hunnit bli så jävla less och slutat. Så ett år blev det den 19:e september. Nu har jag väl bara sisådär 24 år kvar till sedan får jag också en cykel. I alla fall var det någon kollega som fick det när hon jobbat åt kommunen i 25 år.
 
I alla fall dagen efter ettårsdagen åkte vi ner.
 
Ner

 
Och idag, söndag åkte vi hem.
 
 
Upp
 

Vi skulle hälsa på Klumpen, vars matte och husse flyttat till ett jättefint hus ute på Värmdö. Och vi fick bo där i deras gästhus. Det har verkligen varit jättetrevligt. Har bara träffat dem som hastigast när vi varit ner förut med brorsan, under någon promenad och så. Så det var kul att få lära känna varandra mer. Vi har ju enbart träffats för att våra hundar är från samma uppfödare.
Så det gör det också lite spännande!
Hundfolk...
 
Morgon och Thomas har tänt upp i öppna spisen!
 
 Kebab
 

De tog med oss till Palmyra Kebab, vilket är typ världskänt för sina enorma portioner. Svårt att se på den här bilden hur gigantiskt tallriken är, men jag lovar. När jag var klar såg det ut som jag pillat lite i köttet bara. Och jag äter gärna mer än mycket. Sedan fick man gå och hämta sås själv ur pumpar. Hur lyxigt?
Mätt blev vi. Sedan blev det stopp på Hemmakväll. Obligatoriskt efter en kebab.
Danne tyckte de hade små "hinkar" där, inne på Hemmakväll, för man ska ju alltid jämföra allt med hemma. Och på ngot vis hörde killen längre bort i kassan det så han gick och hämtade än ännu större "hink" till Daniel. Så det var ju bara att fylla den där "hinken" med godis då.


Färdkost
 
Eftersom vi nu var i sällskap med Stockholmare som diggar "landet" som vi, så fick vi oss en guidad rundtur genom hela stan, sett från insidan av bilen. Så skönt att slippa kliva ur och gå och hålla på anstränga sig. Samt hade vi ju en chaufför som kan stan utan och innan. En annan skulle ju köra vilse, eller åt fel håll, eller blivit stående i fel kö i timmar. Så vi fick se det man ska ha sett när man varit ner dit, fast gjort på 30 minuter.
Det passar oss, som går igenom hela IKEA i Sundsvall på fem.
Fast den här gången köpte vi galgar och doftljus när vi var på IKEA. Brorsan däremot storhandlade.
 
Stockholm är en fin stad. Stor. Tjorvig. Dyr. Fan vad pampar det ska bo där.
 
Roligare än såhär blev det inte för nu. Mobilbilder och sammanfattat.
Ska gå igenom bilderna i kameran i morgon.
 
 
Molle vill också ha en egen trädgård!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: