Skog

Nu kommer alla bilder från då vi åkte upp till fjälls och skulle leta djur.
Det var inte det lättaste att försöka hinna med Daniel som prang efter hunden med pejlen i högsta hugg och försöka fota något vettigt samtidigt. Och med rätt inställingar på kameran.
Den där bäcken hade jag velat stanna och fota, en kvart minst för att leka med slutartider. Men inte alls.
Vi skulle ju tydligen jaga.
 
 
 
 
Här gled man nedför på rumpan!
 
 
 


Någon/något har samlat mat inför vintern.
 
Någon/något har ritat ett L på fjället!

 Det närmsta älg vi kom under jakten. En som redan var använd. 
 
 
Panorama
 
Det här fina timmerhuset låg med sådan fantastisk utsikt över fjället. Det är svårt att föreställa sig på bilden, men fjället såg mycket närmare och större ut i verkligheten.
Sa till Danne att stugan måste bara ha världens panoramafönster på andra sidan. Han idiotförklarade mig lätt genom att påstå att stugan var på tok för gammal. Svarade då emot med mitt briljanta svar; att fjället kom väl inte dit efter stugan!
Han menade att stugor inte hade panormafönster på den tiden. Och mycket riktigt.
På andra sidan fanns inga fönster...
 
Danne gick runt med sin järppipa och försökte locka åt sig alla skogens fåglar. Han pep och pep i den där så man höll på bli galen. Det var precis efter middagen och vi hade tagit med oss den andra hunden som inte lämpar sig åt jakt. Och det peep och pep i den där satans lockpipan.
Så lyckades Danne på något vis tränga igenom en rap i den där pipan. Och det lät obeskrivligt roligt.
- Vad var det där för fågel? En mätt sparv?
 
 Den obligatoriska stjärnbilden. (I fullmåne)
 
- 4 grader morgonen därpå.
 
 Solen på väg upp.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kamouflage?
 
 Åreskutan.
 
 Hej då. Skitjakt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HE HE HE!
 












KOMMENTARER:
Shanelle

Hej! :)
Hur gör du det där längst ner på bilderna där ditt namn står?

Svar: Hej! Jag gör de där copyright-skydden i Photoshop. Finns säkert många olika varianter man kan göra dom på, men jag börjar med ett nytt lager. Eller ny bild. Välj så bredden blir lika stor som du brukar spara bilderna i. Sedan markerar jag och gör en rektangel med rektangel-markerar-verktyget (M). Och sen övertoning, gradient tool. Man kan oxå använda sig av verktygen genomskinlighet - opacity eller fyll - fill som finns där under lager tills man får till nåt som ser bra ut. Sen är det bara att välja textverktyget och skriva det man vill! Så sparar man det. Sen är det bara att dra över det lagret till den bild man vill ska ha co-skydd! =) Hoppas du förstår =)
Linn

Lizete

Riktigt fina bilder ! :) gillar också att ta kort ,fotar ganska ofta men har inte lärt mig dom manuella inställningarna än :p vilket är tråkigt att de inte sätter sig men ska prova mer :) bete så blide dreads imorgon:D (jag som skrev förut o frågade dig ) men de blir inte i stan. Sjukt pepp =)

Shanelle

Hej! (Igen)
Jag har försökt med det du sa, men jag förstår ändå inte riktigt hur man gör. Och sen så är det nåt konstigt med mitt Photoshop, för texten blir alltid jäätteliten trots att jag har på största :(

Svar: Halloj! Testa sök på både google och youtube efter tutorials på watermarks photoshop! =)Och vad gäller texten så låter det märkligt. Det är inte så att bilden är av hög upplösning? För då räcker det inte med att ha storlek 72 på texten, då kanske man måste upp i 500pt lr nåt. Testat det?
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: