Lördagsnöje

Jag är säker att jag ställde larmet på 06.15 i morse. Helt. För jag blir stressad när man ser hur många timmars sömn det blir efter man tryckt spara.
La mig efter 23 och det skulle bli 7 timmar och 3 minuter.
 
Likt förbannat vaknar jag och sneglar på klockan 06.51. Fattar ingenting. Förrän jag flyger upp ur sängen.
Och det är otroligt vad många saker samtidigt man hinner göra medan man sitter på toalettstolen.
För 06.58 gick min buss. Och en lördagmorgon så tidigt är det inte att tänka på att bli 10 minuter sen, då bussarna går så suveränt bra i den här staden.
Men jag hann!
 
Och på hemväg så missade jag bussen som gick till Frösön med två minuter. Jag hatar bussarna. Jag vill ha en bil, tomten.
 
Så fick traska hem i dag också. Och i Badhusparken blir jag stoppad av en Polisman. Ha ber mig att visa ID.
Eftersom jag inte vill bli stoppad enbart för min frisyr och kanske något trötta, osminkade feja efter 12 timmars jobb frågade jag såklart vad de höll på med. De letade efter en tjej och hade fått order om att kolla allas identitet.
Jag var inte tjejen de sökte, så jag tackade för det och fortsatte gå. Blev hela vägen hem förföljd av en annan polis med hund. Kändes säkert.
 
Så nu ska jag sitta uppe och njuta av ensamheten innan jag ska sova och i morgon vakna i tid. För i morgon och är det söndag och bussarna går ännu sämre än idag.
 
 
Lördagsnöje... Kamma ut mitt löshår.
Bara hållit på i tre dagar med att försöka trassla upp det nu...
 
 
 Fick den här bilden från Danne som är och jagar. Dåligare kvalitet.
 
 Och gå gärna in och rösta på min bild på Instagram. Jag kan vinna en iPhone 5c!
Länk till bild!
 
TACK!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: