Farligt

Det är farlitg att lämna mig hemma ensam. Med en dator. Och för mycket tid över. Och nu när jag kommit på ett sätt att kunna betala med Visa utan att ha Visa själv och utan att behöva be Danne om numret varje gång, så går det ju enkelt det hela.
Och jag har inte köpt ett hus.
 
Faktiskt så har jag beställt ett par stövlar till Danne. Han ska iväg och jaga till helgen och har egentligen inga riktiga skor. Kängorna är lite för klumpiga att gå i, då han i helgen också ska vara hundförare, och stövlarna som han lånar av sin pappa kommer bli för kalla. Ser att det ligger snö på fjället nu.
 
Le Chameaus Vierzon PLUS beställde jag, de är fodrade dessutom. Sedan är det de enda stövlarna han ens får över vaderna.
 
Till mig själv, har jag än så länge bara beställt löshår. Äkta löshår. På träns.
Nu jävlar blev jag less på dreadsen mina. Och sedan hittade jag ett så bra pris. Och på det priset hittade jag en rabattkod.
Så ni kan kalla mig rabattexperten.
När vi handlade på Ica Maxi förra veckan tror jag vi nästan kom upp i en rabatt på 400 spänn... för att göra inlägget ännu virrigare.
 
Och sen om det blir något av det där håret återstår att se. Jag vet ju inte ens hur mycket jag behöver. Eller hur mycket hår det är på en sådan där träns. Och sen hur man gör resten?
Så samtidigt ska det bli kul att se om jag fixar det. Måste det färgas först? Hur färgar man dreads?
 
Jaja. Det märks och då har jag i alla fall försökt.
Jag förlorade kampen mot mig själv att inte förlänga dreadsen med löshår.
Det skulle vara äkta vara. Fast man kan ju pilla bort löshåret sedan då de nått den längd jag är nöjd med.
Deså.
 
Det var kanske inte så farligt ändå. Ett par stövlar och hår. Men jag är inte som alla andra. Jag hatar att spendera pengar på kläder.
Jag köper aldrig skor, smycken eller smink, mer än i absoluta nödfallet. Vid dop eller begravningar ungefär.
Saker till hemmet är roligare. Och grejer till Moltas. Då får det kosta nästan hur mycket som helst.

 


 
Egot
 












KOMMENTARER:
Olivia

Hej! Du kanske minns mig då jag för ett tag sedan fullkomligt frågade ut dig om dreads! ;P (använde till och med en bild på dina dreads när jag visade tjejen i salongen hur jag ville ha, hehe) Jag har nu haft mina i 1 vecka och sökte då upp din blogg igen då en fråga dök upp. Hur i tusan kan dina dreads vara så "ospretiga"? Är det för att du har ett visst hår som vägrar spreta sig eller sköter du om dom på något visst vis? Eller kommer det med tiden? Mina har, redan efter några dagar, börjat spreta (alltså att det har åkt ur hår så att de ser fnöskiga ut) Vore som vanligt underbart om du ides lämna ett svar ^^
MVH!

Svar: Hej! Vad kul att du äntligen fått dina dreads!Mina är ju gjorda enbart genom backcombing, alltså riktigt hårt tuperade. Om du sett bilderna från första dagarna jag hade dreads så var de riktigt puffiga och tjocka. Efter en tid så går de ju ihop sig, och jag har palmrollat utav bara livet i början av min period, nu gör jag det aldrig. Jag vet inte hur salongen gjorde dina, men jag antar att de backcombar och sedan virkar håret? När man virkar går ju naturligtvis en del av hårstråna av, så de är mest troligt de som sticker fram. Jag skulle avråda dig från att använda virknålen ännu mer, då den bryter stråna, som gör dreaden "stickig" och sedan får mer hår att titta fram. Rulla dom, rulla dom och åter rulla! Är det massvis med hår så går det ta till med virknålen, men hetsa inte med den, det är mitt största råd. Låt dom mogna. Försök att vänta med att tvätta håret så länge du står ut. För när de är nya kommer det klia! Jag baddade min hårbotten med en blandning av vatten och äppelcidervinäger för att lugna ned i början. Bara liiiite ÄCV, så man inte går runt och luktar sur vinäger ;)Jag tvättar mina en gång i veckan ungefär, ibland blir det längre mellan gångerna. Man känner när det behövs. Och efter tvätt är de också spretiga och bångstyriga. Då är det perfekt att rulla dom!Och dina är ju bara en vecka. Kan ta upp till ett år innan de "satt" sig. För håret lever sitt egna liv. Tar ett tag för det att fatta "ahaa jag ska vara en dread" ;)Mina dreads är spretiga, det är dom, mer eller mindre. Lycka till med dina nya dreads! Och det är bara att fråga! ;)
Linn

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: