Fågelkvitter

Fågelkvitter i all ära.
Men absolut inte där vid 03.30 då man varit upp och tryckt i sig ännu fler Eeze och gör allt för att försöka somna om.
Muttrar frågande till jägarn som ligger bredvid en där i sängen och frågar om man får bedriva småviltsjakt på den egna tomten? Medan han mumlar uppgifter om areal genar jag ämnet i fråga och fortsätter i samma muntra ton om att då hade han fan fått så lov att klä på sig och satt sig på pass ute på balkongen, för att skjuta den satans fågeln.
 
Det skulle han göra.
 
Visste ni förresten att gråsparv tydligen är en delikatess? Danne fick äta det under intensivkursen. Sparv?
 
Så när jag lyckades somna vid halv sju vakande ju såklart ungen på övervåningen.
 
Men jag har fått mycket gjort i natt! Jag har planerat trappan och inrett ena badrummet. Ja, jag har redan flyttat in i mitt hus. För nu ska jag bygga ett själv.
Alltså egentligen. Varför köpa ett gammalt för lika mycket som det ungefär blir att bygga ett nytt, men i ett helt nytt får man ju helt bestämma som man vill med allt. Sedan blir det mer ekonomiskt i längden med ett nytt med tanke på energiförbrukningen och allt slitage som är i ett gammalt.
Så nu har vi namnen på markägarna i alla fall! Man kan inte få mer än ett nej.
Och jag tycker sådant här är så jävla kul. Sitter och läser hela dagarna på forum om folk som bara köpt sig en karta och åkt runt i området de vill bo i. Sedan knackat dörr för att få reda på markägaren och sedan frågat och sen byggt hus. Förenklad version. Men det går! Sedan är det kul att läsa om hela processen, från förhandsbesked till slutbesiktning, strandskydd och lagar och domslut.
 
Och sen blir det extra kul när folk bara skrattar åt mina funderingar och säger att det inte går.
Det är fan då det går! Beroende på kommunen... och markägaren... och Länsstyrelsen.. och samerna!
 
 
Det här var ju förbannat häftigt alltså! Turkost fiskfjällskakel mot det mörka trät! Träet?
 
 












KOMMENTARER:
Lillebrur

Liknar ju någonting från nazityskland.

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: