Mygg

Efter två veckor i skogen var det ångestladdat att åka tillbaka till staden igen.
Hemma i skogen finns massvis med irriterande mygg, men jag föredrar dem framför allt löst folk som befinner sig utspritt vart man än tittar bara för att det råkar vara fint väder.
 
Väl hemma testade vi ju göra den där myggfällan (på tal om mygg) som spridits runt på Facebook.
Petflaska, jäst, farinsocker osv...
Kan säga som så att jag dödade mer mygg under fem minuter än vad den där skiten gjort på två veckor.
De flugor som nu ligger i den där jästblandningen har nog bara dött en naturlig flugdöd och råkat ramla ner.

 
Myggfällan - 0
 

Linn - 26
 
 
Det man glömmer inför två veckors semester på landet är ju kameran. Jag glömde hela kameraväskan inne i stan. Så Danne fick ta sig en tur in och hämta den. Lite sådär småonödigt. Men vad gör man inte?

Har inte orkat/haft tid att koppla in den, så det får bli mobilbilder så länge!
 
 
 







Bubbledog
 
 
Pappas Jeep

Bild?

Byggde en midsommarstång till en tävling på #svenskreggae. Vann ett par shades från Soffta!


 Midsommar. Jordgubbschokladcheesecake efter surströmmingen. Eller hamburgaren. Eller sillen. 


Efter efterrätten serverades rökt abborre som luktade luftmadrass. (?)


Firade midsommaren med moster Britta och Mats! Väldans trevligt, trots all förhudsfett!
 
 
Forden har blivit luftad.


Jag har klippt gräsmatta!
 
Rättare sagt 2.13 km gräsmatta!
 
 
 Bakat
 

 Och kokat jordgubbssylt!
 

Det är typ vad jag sysselsatt mig med. Danne har stått hela nätterna, långt in på morgonkvisten och flugfiskat i Hotagsströmmen.

Hade inte tackat nej till två veckors semester till. Vart tog dagarna vägen? Och så kommer man tillbaka till lägenheten såhär på kvällen och hinner bara packa upp, bädda sängen och duscha sedan ska man sova och upp på jobb i morgon.
Gruvsamt!
 
Men det är bara 34 dagar kvar på mitt sommarschema!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: