Helgen

En sån helg.
Fredag förmiddag kom lillebror upp från Stockholm. Inte sett människan sedan julas. Han ska sova över hos oss men jag ska jobba.
Så jag jobbade natt fredag till lördag. Slapp en Yran-kväll och grannarna ovanför. Lördag morgon direkt efter jag gått av åker vi till Laxsjö. Skum känsla. Grillar där och käkar tårta. Har trevligt. Fint väder. Molle simmar med flytvästen. Danne fiskar. Slipper ännu en Yra-natt.
Känns inte alls som man ska tillbaka till staden redan morgonen därpå.

Men det skulle man. Upp tidigt för att sedan börja dygnspasset. Och nu ligger jag här på jobbet och väntar på att timmarna ska passera så jag får åka till lägenheten i morgon bitti.
Äntligen.

Sen är jag fan ledig. En dag.



Lägger till en bild som man skulle kunna tro att Danne tagit. Halva Laxsjö och Moltas. I flytväst.

Bitter jag är!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: