Hosta

Nu var det på tiden!
Kände jag.
Även fast jag inte har så värst mycket att skriva för tillfället. Att jag blivit sjuk igen? Tredje gången gillt?
Den här gången med drygaste rethostan som har gjort att min röst försvunnit samt att jag har ont i lungorna. Eller revbenen? Vadsom känns det som. Den värken är värst på nätterna, och jag som vill sova som en padda platt på magen kan ju inte det.
 
Lustigt att mina förkylningar alltid har tagit om till "mina" helger. Helgen är ännu en sådan och jag sitter mest nu bara och väntar på att gå på. Sedan ska jag bara hem och sova mellan turerna till jobbet känns det som och jag blir inte ledig förrän på torsdag nästa vecka.
Men det gör inte så mycket. Nu är man ju mer motiverad än någonsin!
 
Var och tittade på huset igår. Och det var väl det största misstaget vi gjort. Danne hade nästan fått mig att lägga ner alla planer på det där, men nu är han mer positiv än någonsin, så gissa vad jag är då!
 
Så i natt har jag legat och planerat köket.
 
Så! Ska jag ha!
 
Huset hade en gammal vedspis och jag vill göra något liknande. Bygga in gammal och ny spis samt göra den där spiskåpan ovanför där man dessutom bygger in fläkten! Fast min kåpa ska vara lite maffigare och med äldre stil. Pappa murar den han!
Mäkta mäktigt!
Så ska jag ha oavsett vilket hus det nu blir.
 
Drömma måste man väl få göra ändå. Bara det att jag brukar kunna skena iväg. Rätt så rejält.
 
Nu ska vi se om det går bättre att skriva ut protokollen. Hade faktiskt glömt sladden till skrivaren den här gången, men den tjorvar alltid när man ska till och använda den så den första sinnesstämningen blir ju till vrede.
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: