Mogna nätbrukare

Jag såg på Facebook (ja, säg det man inte ser där) ett roligt litet urklipp från en tidning.
Copywritern Ulrika Good har publicerat ett blogginlägg där hon tipsar den mogna nätbrukaren till bra alternativ om man nu skulle känna sig för gammal för att använda besparande förkortningar, så som OMG (Oh My God), WTF (What The Fuck), NFW (No Fucking Way), LOL (Laughing Out Loud) och så vidare!
Och här följer hennes förslag på förkortningar:
 
HMS - Herre Min Skapare
DPT - Dra På Trissor
NGSPTL - Nu Går Skam På Torra Land
KIK - Kors I Krösamoset
HJ - Herre Jistanes
SMFK - Slår Mig För Knäna
DMB - Dra Mig Baklänges
IMFT - Instämmer Med Föregående Talare
 
Såklart har man ju funnit några fler akronymer:
 
Min favorit är NÄDKFS - Nu Är Det Kokta Fläsket Stekt
KSK - Klart Som Korvspad
SGPM - Som Grädde På Moset
ÖMDK - Över Min Döda Kropp
DATPR - Dags Att Tänka På Refrängen
DVBF - Det Var Bättre Förr
JSDD - Jag Säger Då Det
JBS - Jag Bara Skojade
NNJ - Nä Nu Jävlar
 
 
Och så här efter en natt på jobbet tog man och gick på semester då. Lite ungar på jobbet så offrade två dagars semester för att slippa ta igen tiden på annan arbetsplats!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: