Miniräknare

Den där känslan när du måste ta fram miniräknaren för att räkna ut hur gammal du är...
 
Och jag kom fram till att jag blir ju 25.
Danne blir fan 27 och det är vid den siffran jag blir stressad.
 
Den långa anledningen till denna huvudräkning så här pass sent en fredagskväll är att jag sitter och kollar i kalendern. Planerar halvåret framöver redan nu.
Jag fick det där samtalet idag som jag väntat på, att jag faktiskt ska få byta sida på jobbet - igen.
Började jobba på timmar på Fjället. Sedan fick jag flytta över till Ripan då jag fick anställning. Varit på Ripan fyra månader, och nu ska jag få börja på Fjället igen.
Men det fanns ju ett men även denna gång, ett litet men. Och det var att jag skulle få byta helg. Har alltid jobbat jämna helger förut.
 
Såg att julafton är vecka 52 i år, på en tisdag till och med. Då är det stängt på Fjället.
Sedan fyller jag år vecka 12, en lördag! 25 år alltså...
Får lite smått panik när man tänker efter hur lite man hunnit med.
Finns det någon generell lista man ska ha prickat av, så man vet hur mycket man missat? Hur man ska lägga upp planeringen?

Ett hus är i alla fall den första punkten på min lista, om någon nu blir förvånad?
Blir så avundsjuk på de som är i min ålder och skaffar hus. Eller ännu värre, de som är i min ålder och bygger sitt egna hus!
Resa har jag aldrig känt något sug efter att göra. Jag trivs bäst när jag är hemma.
Vissa jobbar ju häcken av sig för att kunna åka runt i världen. Jag jobbar väl inte direkt arslet av mig, men allt som sparas ska läggas på mitt hem. Jag vill bo fint, där ska det inte snålas.
I hemmet lever man, och där ska man trivas!

Sen vet jag inte vad man ska ha hunnit med vid denna ålder?
Barn? Fast den punkten finns inte ens med på vår lista.
Köpa hus - en, eller två, kanske tre bullar till - sälja huset - bygga nytt - dö lycklig.
 
...Påsken är vecka 16, i april, så då blir jag ledig den helgen med!
Pingstafton är vecka 23 så då blir det storhelgsob! Samma med midsommar, den är vecka 25.
 
Blir så bra det där!
 
 
Drömhuset Sidensvansen från Fiskarhedenvillan.
(Mitt ska inte vara rött och ha spröjsade fönster. Altanen ska vara större och utan staket. Osv.)













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: