Woodwick

Roligt med lite spontanshopping.
Det var ju löparskor jag skulle ha. Och det fick jag. Sedan gick vi in på Cervera och skulle kolla om det fanns fler skålar i serien Loft som vi har. Det gjorde det inte, men som tur var kunde de beställa hem åt oss.
Trevlig butik det där! Med så mycket kul!
 
Eftersom Ixo tycks ha gett upp allt hopp om Yankee Candle så var jag i desperat behov av något doftande till hemmet. Och jag har ju stått otaliga minuter vid den där hyllan på Cervera också och varit intresserad av ett nytt märke; Woodwick, de med träveke!
Läser på nätet att de innehåller sojabönvax istället för paraffin eller stearin. "De naturnära dofterna kommer från eteriska oljor som ger en fräsch och behaglig doft".

Och de luktar ju så galet gott, och mycket mer och "naturligare" än Yankees måste jag säga. Yankee luktar mer sot när de eldas har jag tyckt, så jag har alltid kört på vaxkakor där. De ljusen luktar godast när de bara får stå.

Snygga är de här ljusen också, så sedan när ljuset brunnit upp, eller ner, så kan man använda glasburken till annat!



"Crackles as it burns"
 

På tal om burkar kunde inte Danne hålla sig från att köpa en burk till sina bönor.
Och den matchar ju vår kaffepress också. Sedan tycker jag det är snyggt med kaffebönor.
 


 
 
Köpte ett par skor också för att lura kroppen lite att det går bättre att springa med ett par bra skor. Och det gör det ju.
Så efter vi fikat kaka och kaffe - för det är obligatoriskt efter en stadstur, som visserligen bara tog en halvtimma men ändå - så snörade vi på oss springskorna och gjorde något som vi inte gjort på minst åtta år.
VAR UTE OCH SPRANG!
Och det var mycket jobbigare än att springa på löpbandet kan jag lova. Där är det ju bara att lyfta på fötterna. Ute på barmark ska man ju helst framåt också.
Jag har aldrig varit en löpare. Fan det var ju skittråkigt. Minns idrotten i 8:an eller 9:an, det var sista gången jag var ute och löpte.
Men igår hände det igen!
 
Och nej och ja vi gick en bit också!
Sedan var det snorhalt, blött och jävligt. Sinkade tiden.
Japp.
 
 
Mina nya kompisar. Röda. Mest för att jag inte förstår varför alla damskor måste vara rosa!
 

Nu ska jag väcka Danneman.
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: