Jobb

Vad bra det känns att ha gjort lite nytta från morgonen. I vanliga fall har jag och Molle legat kvar i sängen vid den här tiden och trynat. Men inte idag, för nu har jag nyss kommit hem från jobb!
Min första morgon i Torvalla.
Och för er som är nyfikna har jag ju nyss fått ett nytt jobb. Jag arbetar nu med barn och ungdomar på ett korttidsboende. Det är verkligen både kul och spännande! Jag trivs! Har fått massa pass nästa vecka, så då börjar jag på "riktigt". 
 
Så när jag kom innanför dörren nyss låg Moltas kvar på samma fläck och sov. Och nu ligger han och sover igen. Vi fick inte upp honom för att gå ut i morse så jag tänkte att han ville gå ut när jag kom hem då, men inte det heller. I går blev klockan halv fyra innan första rastningen tror jag. Och då går han ut, sedan drar han mot porten igen och ska in. 
Vi gick i alla fall spåret på berget i går kväll, i spöregnet. Men hunden var glad! Och sedan på kvällen var han överpigg den jävlen. 
 
Och i natt har vi haft någon slags grannfejd här utanför. Tror det var två föräldrar som stod och skrek på en stackars son för att han varit ute och de hade ringt polisen och så vidare. Vaknade före två av skriket, sedan kunde jag inte somna om igen innan larmet ringde... Segare idag, men då somnar man lätt i kväll istället!
 
I dag är det äntligen torsdag också! Som vi längtat efter denna dag. Bara för att det i kväll är Hela Sverige bakar! Sedan är det  Kockarnas Kamp också, men det är jag lite besviken på.
 
Och för oss som jobbar inom Kommunen så är det också lön idag. Mycket att hurra för?
Nej, inte när 70 timmar fattades. Men men. 
De lägs på sparhögen! 
 
Jag ska ju köpa hus. Helst i går!
 
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: