Under snön

Inte för att jag är den, som brukar sätta på trance/club/dance med ganska hög bas på morgonen...
Men i dag är en sådan morgon, för i vanliga fall brukar jag sova nu!
Så i ett ovanligt fall nu då har jag och Moltas redan varit ute och tagit lite bilder på första snön.
 
Grannen ovanför är ju helt otrolig. Jag har aldrig ens sett vilka dom är som flyttat in där. Bara massa barn som tycks få bo ute i trapphuset...
Sedan är de uppe hur sent som helst om nätterna, och de bor i en liten tvåa, precis som oss, med massa ungar?
I natt låg jag och hörde på henne till strax efter 3.
Vad är det för fel på människan? Antingen har hon problem med magen, eller så låter hon sådär när hon skrattar. Skriker fan konstant. Och skriker hon inte tycks hon dammsuga. De dammsuger jämt.
 
Så jag låg en tid in på natten och letade nöd-hus på Hemnet. Har ju hittat ett gulligt litet trähus i Krokom, med gillestuga med öppenspis vid älven, men då är det bara ett problem. Vem fan vill bo i Krokom?
Sedan har jag också kommit på den ultimata namnet på vår nästa bulle. Vilket abstinens jag har efter en liten skrynklig valp nu. Det ligger ute bilder på små korvar vart än man tittar på internet!
En brindle hane ska vi då ha, det har jag redan bestämt! Med det här namnet! Fyfan så bra!


Så det här kommer bli en lång dag, bara för att man vet att Danne kommer hem med flyget klockan 19.00.
Och för att man inte kunde sova bort halva dagen.
 
Jag klev upp tidigt istället och tvingade med mig Moltas ut i snön!
 
Som ett barn på julafton!
 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: