Snövarning

För att slippa köra bil i det värsta snöovädret som spås till i morgon med bara sommardäck så åkte jag och Moltas tillbaka till staden idag redan.
Men det var nog kusligt ändå kan jag lova. Snöflingan på instrumentpanelen varnade. Det pendlade mellan 0 och 1 grad. Vägen var inte torr på ett enda ställe. Jakten pågick och jag körde förbi flera skyltar som varnade för jakt med drivande hund. Det kanske skulle kunna vara det värsta som man kan göra - köra på någons älghund!

Det enda jag kunde njuta av var rumpvärmaren. En bil måste ha arselvärme!
 
Första snön. Och Moltas fattar ingenting!
 

Tog den här bilden från bilen igår, på väg mot Ström! Ser ni, SNÖ!

 
Jag längtar efter snö och vinter! Förut hatade jag vintern och allt var bara negativt. Men sen Moltas kom in i våra liv har jag älskat den! Kasta snöknular åt Molle, leka i snöhögar, vara ute och springa på isen, jaga fisk, pimpla. Vara ute när de där stora snötussarna faller på kvällen. Göra spår i nysnö. Mysa is sig i den stora vinterjackan och halsdukarna och mina sköna vinterskor! Den friska, kalla luften!
Men sen är ju slask och halka ingen höjdare, men det är sådant man ska tänka bort!

Sedan sitter jag och funderar på om jag ska beställa ny julbelysning till balkongen. Det började jag redan med i augusti, att planera utebelysningen.
 
Alltid på vintern och mot julen blir jag så jävla deprimerad. Det är för att det är den årstiden jag mest av allt skulle vilja ha mitt eget lilla mysiga hus med öppenspis som jag kan bona om och göra julfint och såklart ha fullt med jul och vinter dofter från Yankee Candle.
Mitt eget lilla hus med en fin julgran på tomten och såklart massvis med belysning och ljuslyktor på trappan så det ska se extra inbjudande ut.
Det här spårar bara ur.
 
Den dagen..
 

SMHI har satt ut en varning för snöfall i natt! Då hoppas jag att vi vaknar i morgonbitti och kan gå ut i nysnön, jag och Moltas!
Sedan kommer hussen hem i morgonkväll! 












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: