2 månader till jul!

Efter en sisådär tre dygns facebookschattande med Bea så har ju jag också börjat bli nyfiken på nya kamerathings.
Kamerasaker. Tillbehör till kameran.
Sedan måste jag utöka min önskelista till jul också, ehhehe!
Den är ganska tom just nu.
Så vi sitter framför varsin datorskärm och utforskar kameravärlden. Allt från små filter till stora teleskopmaster. Sånt som man kanske bara skulle måsta behöva en dag, ståendes där i garderoben. Längst in.
 
I alla fall så har jag blivit lite nyfiken på ett nytt objektiv. Tog en titt i min kameraväska, nej det gjorde jag ju inte för den har Bea för tillfället lagt sina flottiga händer på. Och hon gillar den. Pentax-nörden gav snälla omdömen till min lilla 7:a!
Taaack! Men bara så ni vet så är hennes Pentax K-5 ändå den bästa. Den fighten vinner man inte.
 
Objektiv. Vilket skulle jag behöva för att bygga upp utrustningen jag redan har. Och då kommer jag på att jag har ju egentligen inget bra zoomobjektiv.
Inte för att jag vill kunna fota små fåglar på långa avstånd, utan mer allmänt. Natur... och Moltas. Kanske folk. Nej inte folk.
Danne har alltid varit intresserad av de här vita, långa, stora, klumpiga, tunga, rätt schyssta objektiven.
Han vill kunna fota hoppande mörtar och har sagt att han kommer köpa en sådan här glugg till sig själv om inte annat. Han vill känna den där maktkänslan som han tror att alla som bär runt på ett sådat här dyrt objektiv infinner sig i.

De objektiven som nu slåss om mina tankars samlande är dessa två:
 


 
 
Vad tycker ni?
 
Kruxet här är ju, ska man investera i bildstabilisatorn? För det här första objektivet får man för typ 4000 lägre om man struntar i IS:en... Men?

Och pappa, utan momsen blir det ju billigare. Sedan är det bara TVÅ månader kvar till jul idag!












KOMMENTARER:
Mir

Maktkänsla vet jag inte om man känner.. mer.. nackvärk och frustration när man vänder på sig och slår teleobjektivet i något så det ekar ;)

Svar: Det har du alldeles rätt i! Aldrig tänkt så långt faktiskt... och jag lyckades fastna i dörren med mitt 135mm?
Linn

Bea

Jag skulle nog köpt det lite mindre för 11 papp jag.. Skiljer ju typ "bara" tusen spänn emellan dem men ganska mycket rent objektiv-mässigt.

Och HAHAHA du skriver så himla roligt!! Blogga oftare för fanken. "Den har Bea lagt sina flottiga händer på"

och "Men bara så ni vet så är hennes Pentax K-5 ändå den bästa. Den fighten vinner man inte." HAHA

och tre dagars chattande, det stämmer ju verkligen. 3 dagar har vi suttit bänkade framför varsin skärm när vi kunnat samsuttit vid en skärm!!!

Julia

canon ef 70-200 :)
ha en trevlig kväll :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: