Räka

Solen sken idag, och tänka sig att man fick med hunden ut under dygnets ljus timma. Och tänka sig att han aldrig heller ville sluta gå. Full fart framåt hela tiden.
Ända tills det blir dags att vända hemåt, eller när han vet att det är hem vi ska. Han gör allt för att få fortsätta längre, så när man kommer till en korsning eller kurva så ligger han och drar åt helt fel håll mot för det vi ska åt.
Gulliga, envisa Moltas!
Men över en timma blev vi ute i alla fall! Skönt!




 
 
Sedan när vi kom hem slet jag ut dammsugaren. Det måste ju ändå göras någon gång. Så över en timma har jag stått och slitit för att få bort alla Molle-hår från soffan. Kult vetande.
Men det är här det händer grejer! För när jag skulle gå ut på balkongen och hämta in Molles pläd så ser jag två hundar nere vid vattnet. Det måste vara en bulldog. Står och glor som en och annan pensionär där på balkongen.
Måste springa in och se vart de tar vägen. Rotar fram kikaren och ja - jävlar det är en bulldog!
Så jag sliter med mig Moltas ut och nästan halvspringer fram till ägaren.
Jag kan väl säga som så att det var nog mest jag som var överväldigad av att få träffa dom.
En sju månader gammal tik som kom från Sundsvall satt man då där och klämde på medan Molle gjorde allt för att få sätta på henne. Så fin var hon. Knulen.
 
Så jag är ju galet valpsjuk nu, nu också. Och det jävligaste är att jag har ju nästan kollat upp allt. Till och med vad det kostar att flyga till London om vi nu skulle ta en från England. Fast jag vet ändå om många fina kombinationer som kommer att komma här i Sverige också.
Satan.
 
Nej, nu ska jag skala potatisen och ställa in laxen i ugnen och göra en räktsatsiki!
 
 












KOMMENTARER:
Aron och Ayas Matte

Vilket rolligt blogginlägg.Onekligen en ovanlig dag i en vanlig vardag.Vi har skaffat en liknande soffa som ni,en som tar en timme att dammsuga!Men jag gör allt för att slippa skinsoffa.Jag förstår din valpsjuka.Jag har den med,men faktiskt-bara till och från.Men jag kan ju säga att livet med TVÅ bullar är så mycket roligare.Hoppas ni hittar en fin liten knul var den nu än kommer ifrån.

Bea

Men Liiiinn, vad mysigt!! Vi måste ju gå tillsammans. Tilsamans. Tillsamans. Tilsammans, tesamans, tesammans, täsamhans.

Många val!

Marie

Vilka underbara bilder!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: