Mörk är natten innan gryningen

Jag kanske ska kläcka ur mig vad det är vi håller på med.
Vi förlorade budgivningen på drömhuset i går. Det känns lite sådär i dag faktiskt.

Utropspriset var egentligen mer än vad vi tänkt ge för det där huset från början. Men med lite girighet och förhoppningar från banken, då vi fick löfte på mer än vi tänkt oss, och då jag samma dag fick ett jobb till, var vi med och höjde.
Men man måste ha ett absolut tak när det räcker. Det hade vi, och det prickade de andra budgivarna in.
Så där var det kört.
Läget hade man kunnat betala hur mycket som helst för egentligen, om man hade varit rik som ett as, men själva huset är absolut inte värt så mycket.

Kört, kört, kört.

Så kanske är det meningen att det ska dyka upp ett ännu mer drömhus åt oss då.
Men jobbigt som fan är det, då man nästan redan börjat tänka tanken på att flytta in där, då intresset verkade rätt svalt och budgivningen tog sådan tid på sig.
Där inne i skogen alldeles för sig själv, i en vik med sjöutsikt.

Men men.
Än är inget klart. Lite hopp har man kanske ändå kvar. Det är litet men det finns där.

 

Samla mod igen
Mörk är natten innan gryningen












KOMMENTARER:
SjungandeMamman

Hej hej! Här kommer lite pepp! Vi förlorade budgivningar på två drömhus och jag var så deppig men tro det eller ej drömhuset med stort D dök upp tidigare än vi trodde. Jag hoppas ert drömhus blir verklighet snart! :)

Emma Lannebrink

Hoppas du får en skön första juni :D

Ha det bra!

kram

Melinda

Tycker om din header! Så söt! :)

ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Älskar headern :D



Har du förresten något bra tips om vad som är bra att äta till frukost? Vad brukar du äta?



KRAM
http://angelica.blogg.se

mary

Lol. Vart är det där?? Ser typ ut som ett hus mamma och bosse kollade på förut för länge sen!!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: