Praktik

Har jag haft den rubriken redan?
Var länge sedan jag uppdaterade känns det som nu, så jag passar på att göra det från mobilen när jag ändå sitter och skiter.
Too much information?

I alla fall! Jag har nu gjort min praktikhelg. Den gick som tur vad väldigt fort. I går fick jag baka kladdkaka och idag har vi gjort våfflor då det är våffeldagen! Så det har ju varit en väldigt kul helg också, inte är det bara kiss och skit. Och nu när man börjar lära känna alla är det faktiskt riktigt roligt. Så det kommer kanske kännas konstigt när jag är klar, om två veckor, att jag inte ska komma dit något mer och få träffa personalen och brukarna? Eller, vem vet?

Så nu har man i alla fall landat hemma. Danne ska få laga middag åt mig. Sedan ska man väl bara äta och sen gå och lägga sig igen. Igår la jag mig 21, och i fredags före 22. Snacka om pensionär. Men är man inte van att kliva upp för att börja jobba 7.00 på en lördag och söndag morgon är det djävulsk jobbigt.
Bara i morgon kvar, sedan får jag sovmorgon på tisdag då jag är ledig, och onsdag blir det också sovmorgon, sen är det bara mornar kvar resterande tiden.
Eller helt ledig blir jag inte på tisdag då jag måste till skolan och göra om en uppgift som vi hade avstämning på då läraren ansåg att jag inte kunde tillräckligt. Mupphuvud. Här snackar vi ren och skär mobbing!
Jag kunde visst svara för mig, och jag kunde flika in när de andra inte kunde svara, men hon har som pekat ut mig till det "lilla offret."
Sa rakt ut vad jag tyckte om det här i fredags, att hon var orättvis, att jag svarade på fler frågor än de flesta, att frågorna var idiotiskt formulerade (det höll hon med om) att jag ändå gjort uppgiften, och att det står att man bara ska redovisa och diskutera det man skrivit och att det bara är en G-uppgift. Och det är en jävla skillnad på diskutera och ha läxförhör. Men hon gav sig inte, då skulle det blir IG på en hel kurs bara för att jag inte kunde alla 7 delar i huvudet med alla de idiotiska frågorna utantill. Jag kan lova att jag försökte med allt och lite mer för att få godkänt då, men satmaran gav sig inte.
Så henne hatar vi!
Bitch!

Jag har ju fyllt år. Blivit ett år äldre, men sen då?
Mor, far och lillebror var hit i går och få fick jag äntligen smörgåstårta! Jag äter hellre det är vanlig tårta!
Jag minns inte om jag skrivit förut att Erika och Leo var hit i torsdags och firade mig. Det var som vanligt väldans trevligt.
Och så Dannes föräldrar var här också och mumsade tårta.

Det blev en lång skiting det här känner jag.

 

 













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: