Mjöl

På tal om mjöl, så bakade jag bullar i... tisdags. De blev ganska bra. Här har ni en med stora krav, på allt som görs. Det var inget fel på smaken, men de fick för sig att krypa ur bullformarna. De jävlarna!
Testade att baka efter ett recept där man har i marsansåspulver, men inte tycker jag det gjorde någon skillnad.

Här kommer några mobilbilder från mitt bullbak:



Säga vad man säga vill om Kitchen Aid, men det finns inget som klår mammas gamla bakmaskin!
En Aid är mer en möbel, en designpryl i köket. Men jag älskar min Aid, den är orange och det har blivit många degar i den också, bara att jag föredrar att använda mammas. Det går i mer smet i den!





Och det går så seeegt så resultatet behöver ni inte få se. Sitter nämligen på lill-datorn och det slog mig nu att det skulle gå bra mycket snabbare att uppdatera det här inlägget via mobilen. Fast jag gillar inte appen.

På tal om segt också. Segt är det alltid när man ska försöka få tag på någon som jobbar inom kommunen. Ni vet man har legat hela natten och förberett samtalet. Vaknar tidigt på morgonen och känner sig så där extra nervositetsskitnödig. Så ringer man, jaha. Semester. Eller kommer tillbaka klockan tolv. Och vad innebär det då, jo lunch.
Så nu ska jag fan ringa klockan tolv, och höra om jag har någon praktik på måndag eller ej!

Så för att döda tiden skrev jag det här inlägget, och så gick jag och Moltas en sväng på isen i morse. I den nya snön som vräkte ner under gårdagen och natten. Det var jobbigt!


Miffe













KOMMENTARER:
Hilma

Jättefin blogg!



Kolla in min om du vill!

Isabell

Mums, nu blev jag riktigt sugen på nygjorda bullar :D

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: