Händer

Det måste vara något inom vården och handslag, handhälsningar, handskakningar, vad heter det?
Alltså. Jag har lärt mig att när man skakar hand eller hälsar på någon så ska det vara handfast och ordentligt.
Jag vet inte hur många slappa händer jag skakat den här veckan.
En gång var jag till och med tvungen att säga, kunde inte hålla mig; är det så inom vården att ni inte hälsar med tanke på handhygienen?
Är det någon som inte hälsar så är det chefen. Idag kom han ner när vi satt och drack en kopp kaffe. Han tog en stol och satte sig, och vände sedan stolen så han hade ryggen mot mig Men tack för den du!
Inte heller har han sagt "välkommen" eller ens "lycka till" till mig.
Det är då inte bara personalen som behöver gå på kurser om bemötande märker då jag.

Men på tal om händer nu då! Jag sträcker alltid vant ut min hand, håller stadig ögonkontakt och tar tag i motståndarens handflata med energi, med lite kraft. Och vad får man tillbaka? Som mest ett par tre, fyra fingrar man ska krama om och skaka liv i?
Som att ta i en död, slapp fisk. Sådant där gör mig så irriterad. Jag kan gå och störa mig på personens tafatta handslag en hel dag.

Nu är det 10 dagar kvar på praktiken, 73.5 timmar. Fyfan vilken bra månadslön det här hade kunnat varit!
Men jag är där på heltid i en månad för 2720 kronor.
Bättre än inget!

Så i dag slutade jag tidigare. Passar på att göra absolut ingenting.
Och då menar jag så lite som att sitta och göra den här fula bilden, till ingen nytta alls!


Sweeping up the pieces of a broken nest,
Sweeping up the pieces but the piece never end













KOMMENTARER:
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

- Hej! Tänkte tipsa om min tävling där du kan vinna en valfri vara från Beachandmotion värde 500kr.

Allt du behöver göra är att kommentera :D

http://adaras.se/2012/march/vinn-valfri-vara-fran-beachandmotion-for-50.html#comment

Kram!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: