1:a veckan

Utvärdering av min första praktikvecka på ett äldreboende. Förbered er!
Fast egentligen...
Hade jag fått lön hade jag lätt kunnat jobba där alltså. Och idag har jag gjort det. Jobbat alltså. Inte fått lön.
Fan!
En i personalen var sjuk. Och är det dubbelbemanning på en brukare så är det! Så jag har varit den där dubbla bemanningen, eller något. De verkar i alla fall vara otroligt nöjda (vågade inte skriva jättenöjda för jag är rädd för min lillebrors rättelser av särskrivningar, heter det jättenöjd eller jätte nöjd?) med mina prestationer så här första veckan någonsin inom äldrevården. Jag brukar vilja flika in att jag jobbat inom LSS, varför vet jag inte, för skillnaderna är så stora!
I alla fall. Nöjd med mig. Osv. De har klarat sig bra med två och en halv personal i dag, som jag flikade in för chefen. Jag var halvan alltså. Så efter att ha stått och mest varit i vägen de här första dagarna har jag idag fått tagit i! Med sängfiltar och liftar. Oj, jobbigt!
Så nu gick jag på helg!


Hej Jag heter Linn, jag ska bli Undersköterska!

Jag fick till och med gå i väg tidigare idag! För jag hade skrivit ner att jag skulle på skolan och göra en avstämning. Lite sådär lätt och lagom flitig, praktik först och skola sen.
Svettig och stressad i min vintermundering i vårvärmen kom jag till skolan, nehedå. Ingen avstämning där heller, för den hade varit i går.
Misslyckat.
Och det kanske börjar bli dags att leta fram lite lättare vårkläder snart?

Dagens jag stör mig på: ALLA tjejer i Östersund klär sig just nu i svarta leggins, svart skinnjacka, något långt linne eller tröja eller what evvah och helst en vit halsduk.

Visste ni förresten att det inte blir någon mer Uppsala Reggae Festival?
Fick nyhetsbrevet för några dagar sedan med den nyheten... vafandåå!?













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: