Buss

När man väl tagit det där jävla körkortet tänkte man att nu äntligen är det slut med buss-flackandet!
Det skulle mycket till innan man satte sin röv på ett bussäte igen, med andra ord.
Men nu sitter jag här i Närdda med ett länskort till Länstrafikens bussar, ett kort mer i plånboken att hålla reda på. Jag som aldrig ens brukar hålla reda på plånboken...

Känner mig lite grundlurad då hon receptionen på busstorget tyckte jag skulle ha 5-dagars kort. Betalade alltså 200 spänn då i torsdags för att åka till Krokom tur och retur.
Bara för därför ska jag ta bussen hem
i morgon bitti när jag slutar, för att få valuta för de här pengarna! För sen är ju min 5-dagars period slut!

För fan vad vi fått tjorva i dag med bil hit och dit. Som tur vad kunde vi samåka i morse. Och som tur vad kunde Danne åka med en från jobbet.
Så jag kunde ta mig hem med bilen. Sen fick Danne skjutsa mig hit igen för han skulle till Landön och fiska.

Och jag kan inte förstå! Hur kan bussarna från Nälden gå tätare och oftare en lördag morgon jämfört med en vanlig vardag?

Danne skickade nyss en bild på en fetma-röding à la Landön!

 

 

Nu ska jag testa gå och sova! Första natten på jobbet!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: