The Rum Diary

Jag höll nästan på att sätta morgonäppelcidervinägervattnet i halsen när jag läste Aftonbladet. Och så var man tvungen att ha det där jävla Plus. Men hur har jag kunnat missa det här stora hela?

En film som baseras på en roman av Hunter S Thompson har premiär i morgon! Ni vet han, journalisten, författaren och satirikern.
The Rum Diary är en bok som han skrev när han var bara 22 år, men den fick inte status förrän 1998.
Den baseras på Hunter S. Thompsons egna upplevelser som journalist i 50-talets Puerto Rico.
Hur bra låter inte bara det?



Hans mest kända verk är ju Fear and Loathing in Las Vegas. Min absoluta favoritfilm.
Jag måste bara försöka få tag på hans böcker och läsa dessa också! Har bara sett dokumentärer och så filmen Where the Buffalo Roams, som baseras på Hunters liv, från kändisskap och fall.
Han tog sitt eget liv 2005. 

"Hunter S Thompson använde sig själv som huvudperson och spegel i nästan allt han skrev. Han döpte stilen till gonzojournalistik, ett yvigt och oberäkneligt påtänt utskott av den litterärt präglade New Journalism-genren."

Så den ska jag och älskling gå och se när den har premiär i Sverige, det vill säga i morgon. Och så fick jag ju passande nog en julklapp från jobbet där man kunde välja vad man ville ha, så det här blir ju perfekt det i helgen. Två biobiljetter och så den stora menyn med popcorn och dricka!

Wie!

Fast jag hatar ju att gå på bio.












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: