Jobb

Det finns dom som försöker, sedan finns det de som inte försöker alls.
Är det att vara lat, eller att vara lat?
Jag blir faktiskt riktigt förbannad när jag hör folk i min närhet som struntar i sitt jobb, för att det är bekvämare att vara hemma, då man nästan "tjänar" lika mycket pengar på att vara hemma och få bidrag! Vart sitter då felet?!

Är det meningen att man ska ha det så bra när man inte gör något, så kommer ju snart varenda jävel gå hemma och sluka skattemedel. Det är därför man måste varsla folk och dra in personal här och där, för att kunna ha råd att betala de som går hemma, och då blir det ju fler som går hemma.
Snacka om ond cirkel. Jag ska bli politiker. Jävlar vad det skulle sparas då!

Faktiskt, så har jag hört det det här resonemanget flera gånger. Att jobbet är så dåligt betalt, så då kan man lika gärna gå hemma på diverse stöd och bidrag. Få sovmorgon och slippa allt vad ansvar heter. Bli bekväm.

Det finns faktiskt de som varit arbetslösa länge, och som faktiskt vill det. De finns de som har arbete, men som inte vill ha kvar jobbet längre, de som inte vill behöva ändra på sin "fria" tid, de som aldrig vill behöva göra något! Någonsin.
Alltså.

Jag säger så här. Det går att få jobb bara man försöker, anstränger sig lite, och kan tänka sig att ta på sig något som kanske inte är så vackert, lite ansträngande, skittråkigt.

Jag var arbetslös förut ett bra tag. Sedan kom tjänsten "Svar på allt" till stan. Där skulle jag jobba!
Någon månad senare hade jag jobbet. Blev inte så långvarig då jag var inhyrd av Manpower.
Men sedan fick jag anställning som telefonist. Blev inte så långvarigt då företaget i själva verket är efterblivet.
Så jag ville jobba på Eniro. Fick det.
Visst, nu är det inte superjobb jag pratar om, sökte McDonalds också och fick intervju, men den avböjde jag.
Alltså, pruppjobb, men med dessa skitjobb kunde vi skaffa Moltas, vi kunde flytta och köpa massa nya möbler och det var kanske hur kul som helst!
Att kunna välja det där dyra soffbordet, och den största soffan.
Ohyes, jag är ganska pengakåt. Och det är mitt problem.
Därför blir jag upprörd när folk säger att de kan klara sig gott på bidrag. Nähe!

Jag tror jag har sagt det jag har tänkt på nu. Det är alltså förjävla sjukt att många vill vara arbetslösa, då de får nog med pengar ändå. Det blir liksom kravlöst.

Stora guldstjärnor i kanten  till er som ändå kämpar!

Fan jag blir ganska frustrerad, och det här betalar man skatt för.
Nästa inlägg kommer handla om invandrare som får sina körkort gratis...

Rundar av här med en så bra låt som gör att man börjar gunga i takt, den som jag saknar men ändå, och som går på repeat en grådaskig morgon som denna.
Med alla Yankee Candle ljusen tända, hunden som snarkar i soffan, och jag som inte vet om jag har skola sen eller inte.

Det skulle jag också skriva! Egentligen är den största anledningen till att jag läser den här utbildningen en högre lön. Nejdå, men en stor del. Men det är att jag ska få jobba natt. Jag ger mig inte.
Så jag återkommer när jag har fått ett nattjobb!




Jag vet att man aldrig lyssnar på ett Youtubeklipp någon bäddar in i bloggen.
Men gör ni inte det går ni miste om något. Xavier Rudd - Come Let Go.
Jag typ tvingar er!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: