Du vill så du kan!

Just nu sker något som jag tror är meningen ska hända. Det är rätt häftigt om man tänker både ett och två steg längre, som jag. Ett invecklat steg. Men ändå är det som en slags mening med det hela.
Jag ska förklara för den nyfikne.

I min blogg tror jag att jag skrev om dreads för första gången i september 2008. Några dagar senare hade jag fått kontakt med en tjej jag hittat på ett dreadsforum. Följde hennes blogg slaviskt, sedan avtog den där perioden. På något vis.
Men nu är den värre än någonsin. Jag bara ska!
Har funderat på att åka ner till Huvudstaden och hälsa på min bror, och gå på African Magic Salong och få de gjorda.
Men vet ni vad som är vad? Den här dread-tjejen har flyttat så hon bor nu granne med oss! Jag kan om jag vill, sitta och vinka till henne och hennes otroliga dreads. Hon måste tycka jag är ett freak när vi gått förbi varandra här på stora Frösön.
Jag glor som en och annan snorunge och funderar vad jag ska våga säga till henne för att inte verka helt vrickad.
Och vad vill jag. Hej, gör mina dreads!

Visst, ibland kan jag tycka att jag har fint hår. Jag hör det ofta. Att de hade velat ha en del av det, då det är så fruktansvärt tjockt. Men de gånger jag har fint hår är när man verkligen stått och mödas med eländet, även fast jag inte kan ett dugg om hår och styling.
Hej jag heter Linn, jag är livrädd för locktången!

Men desto mer tycker jag att jag är tråkig. Jag har alltid håret uppsatt för att det inte ska vara i vägen. Sedan har jag alltid luggen snett över huvudet fastspänt med en hårnål. När jag står och gör den här vanefrisyren på morgonen får jag hemska tankar om hur folk skulle beskriva mig. "Ja, men ni vet hon med snedluggen som alltid har håret uppsatt". Eller hur kollegorna på jobbet har charader och ska beskriva mig med min hårtofs.


Nu är jag trött på det här!


Jag har till och med hittat så fina pärlor. Jag brukar inte tycka det är snyggt med massa tjafs i dreadsen, som träbitar och kulor, men de här var sjukt fina! Finns i flera färger också, men den här bilden var bäst.


Dreadstuff.com



Styrd av någon annan är inte verkligt fri...













KOMMENTARER:
Erika

Fixa dreads om det är det du vill ha! :) Hejar på dig jag! :D



Kramar i massor, till er och till Molle från kompisarna! <3

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: