Ordning och reda!

Storstädning i helgen
I morse rev jag ut precis allt ur min garderob. Fy satan vad kläder jag har, men det är så konstigt att man aldrig har några kläder? Och på tal om kläder så fastnade mina tre jeans jag beställt i (kan ni gissa) - JA! I ÅNGE!
Suck...
Så nu har jag i alla fall sorterat bort en massa, en del som jag inte förstår varför jag sparat, och en massa fina, oanvända kläder som blivit för små. Bättre att säga så än att det är jag som har växt. Men de är små, herregud, jag hade dom typ i sjuan, och det vore konstigt om jag inte växt något sedan dess.
Nu tänker ni, har hon inte rensat garderoben sen sjuan?
- Jo, tänk för att det har jag! Men en svag baktanke i stil med, jag kanske växer i den, (minskar i den?) eller jag kanske kan ha dem till något annat? Ungefär som vadå, sy hörnkuddar eller göra ännu fler leksaker åt Moltas?
Jag har övervägt att skicka med i sådana där sopsäckar som någon förening gladeligen hämtar in typ flera gånger i månaden, känns det som, vid dörren. Bara för att jag har en hel hög med kläder nu kommer de där lapparna om insamling aldrig dyka upp.  Barnen i Biafra skulle väl bli glada över några Diesel T-shirtar?

I alla fall. Så nu håller jag på dammsuger, och torkar golv och gör hemmet kliniskt rent från dammtussar, och Molle-tussar.
Har till och med svabbat taket i badrummet rent från flugor.

I morgon, har vi sagt sen i augusti, ska vi ta förrådet. Vi har bott här lite mer än ett år nu, och vårt förråd nere i källaren är överfullt med... ja, skit?
Kartonger, bara för att jag vill visa grannarna vilken sorts teve vi har, vilket ljud, vad jag fick i julklapp.

Men nu har den nyinflyttade grannen en mycket bättre tv än oss...












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: