Bring Joy

Lyssnar på svensk reggae och försöker plugga. Jag har ju räknat ut det här jättebra nu tycker jag.
Gör jag klart Rehabiliteringen idag, så kanske jag hinner Medicinsk Grundkurs imorgon. Fast problemet är att jag inte riktigt vet vad det är jag ska hinna göra till på fredag?
Och att jag påbörjar Psykologikursen i morgon också.
Sen att jag blandar ihop alla termer och symptomer och sjukdomar och rehabiliteringsinsatser.
Samt att jag själv får symtom av de sjukdomar jag läser om. Jag är fan värre än en gammal kärring som läser Hemmets veckojournal, och sedan får de alla sjukdomar och känningar som nu fanns.
Under gymnasietiden lärde jag mig ju massor av sjukdomar och symptomer, så nu får jag lära mig fler. Fast dessa kommer jag kanske ha nytta av.

Jag har funderat på att bli Apotekare. Sjukt bra lön, men sjukt lång utbildning. Och dåliga arbetstider. Jag får öppna ett jourapotek. Och så var det de där med betygen. Matematiken fattas ju litegrann. Fysiken, jag var aldrig med på idrotten. Det jag minns från kemi och biologi lektionerna var Urbans tuggummikopp där man var tvungen att lägga sitt tuggummi i. Absolut förbjudet att tugga på lektionen.
På min utbildning jag går nu har jag lärt mig tvärtom.
Vi har behov att röra oss, så om vi bara skulle sitta rakt upp och ner skulle vi inte kunna koncentrera oss det minsta. Jag menar, man sitter ju alltid och förstör pennor, tuggar på sudden och håller takten med foten till nån låt man har i huvudet.

Nej, nu ska jag försöka plugga lite mer. Det är konstigt att det alltid finns så mycket annat, roligare att göra.


Jag har förberett mina studier med aktiveringsleksaker till en otroligt "understimulerad" hund, som bara ska stimuleras när jag sätter mig vid datorn, eller vrider på teven.
Alltid annars sover han ju?

Och så några fotnötter:
Rubriken hade inget med inlägget att göra. Kalle Baah - Bring Joy.
Och jag vet mycket väl att fysik innefattar molekyler, atomer, energi och sånt pjoller.
Bara så ni vet.














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: