Styggvere

"He vål styggvere när grisan ber pinnan te månn!"

Sitter jag och tänker för mig själv, för jag har en klubba i munnen. Det hör liksom ihop, att tänka och upprepa den meningen om och om igen så fort jag själv, eller ser någon annan som suger på klubba.
Det är mitt lilla sätt att fungera på.

Moltas ligger och snarkar, och jag har just precis skrivit klart ett väldigt drygt skolarbete om centrala nervsystemets sjukdomar. Och det var ju inte bara en sjukdom man skulle förklara vad som händer, symtom, orsaker och behandling. Så vi får väl se vem som har diverse symtom från både MS, stroke, epilepsi och Parkinson ikväll?

Gubben är ju borta i Sundsvall och jobbar och sliter. Men det hördes som de skulle få sluta tidigt idag.
När jag för ett tag sedan hörde av mig och frågade om han jobbade än, fick jag svaret; Klart jag gör, det är ju nu pengarna kommer in!
Så sant. Jag har inget emot att jobba helg. Vaknade tidigt i morse och var ute och gick med Moltas vid halv åtta.
Då tänkte jag att de enda gångerna jag kan kliva upp tidigt på morgnarna är inför helgjobb och då man ska iväg och göra något kul. Hämta en hundvalp till exempel. Som exempel bara alltså!
Jag skulle ju aldrig klara av ett vanligt jobb. Jag fungerar inte alls på morgonen, jag vill inte fungera. Jag orkar inte ens försöka vilja fundera på att fungera. Det enda som fungerar är egentligen saker jag lär mig nu. Att hitta på något så jag har en undanflykt att slippa kliva upp. Sedan är jag ju jättesjuk. Okej, det var mer på gymnasiet, eller det var mest där. Eller bara.
Jag kan LOVA att det aldrig hänt på mitt nuvarande jobb. Är det för att jag trivs så himla bra, eller är det för att man som oftast börjar vid 15?

Ne, nu ska jag se om Moltas vill ut och fisa lite ute istället.

Helgersättning=månadslönen/300

Idag slipper ni Hipstamaticsen...














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: