Vart tog snön vägen?

I helgen uppe i byn så kom det i alla fall 2-3 centimeter nysnö.
Sedan åker man några mil söderöver för att komma hem till lägenheten, så möts man av bara regn och rusk.
Nä, nu får det allt ta och komma lite vitt på backen, så det blir lite ljust!

Mina ljusslingor befinner sig i alla fall i Stockholm nu. Där ska de väl bara gå igenom tullen så de är fria från diverse substanser. Sedan kommer de till mig, och då ska jag börja julpynta!
Vi högg en liten gran också när vi var hemma i byn, som jag ska upp med.
Det är ju ändå två ljusslingor jag kommer få. 20 meter lampor, 200 stycken. Här snackar vi julafton, möjligtvis lampfetisch. Jag är glad elen ingår i hyran, så då ska jag allt se till att använda den också, medan vi bor här. Tanken jag har är ju att inte behöva göra det så mycket längre. Men så har jag ju så mycket tankar och funderingar också.

Danne är hemma och kurerar sig inför Hissmofors-jobbet. Han har haft problem med sina halsmandlar och idag har han varit hängig och haft ont i öronen också.
Så jag har fått ganska mycket gjort i skolarbetena som ligger upplagda på hög. Jag ska ha tre roliga avstämningar i slutet av veckan. Kanske inte.
Och så ska jag till tandläkaren i morgon...
Snyft.


Moltas jagar snöflingorna!



Var bara tvungen att ta ett kort på en kompis bil.

 

Nu börjar den här gråa årstiden också har jag kommit på. Fastän det verkar ljust ute är det omöjligt att få till bra bilder, där man inte ska behöva använda sig utav högsta ISO:n. Nu menar jag motiv som rör sig.
Jag undrar om ett mer ljuskänsligt objektiv skulle rädda mig?
Fast nu är ju också min kamera så gammal, så jag kan inte ens jämföra ISO-nivåerna. Min högsta är 1600 och det blir gryniga bilder. Bilen ovan är till exempel fotad med ISO 800 och är lite gryning.
På en ny kamera finns ISO-omfång upp till 12800. Ni hör ju.

Så, med lite andra planer och funderingar med livet, så ska jag ge mig fan på att gå klart den här utbildningen i alla fall.
Jag vill också ha en fast inkomst någon gång!

Vem vet, det kanske är kul att torka bajs?

Sen ska jag och Erika bli rika på vår idé!

 













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: