Snöbilder

Jag har egentligen hur mycket som helst som är viktigare att göra, som till exempel börja med en av alla uppgifter i skolan. Men jag sitter hellre här, eller jag fastnar snarare. Om det är medvetet eller ej kan jag inte svara på.
Men det finns ju alltid det som är roligare att göra, som att leta julklappar! Eller uppdatera bloggen.
Känns i alla fall skönt att det mesta kommer ordna sig via nätet i år. Folk börjar lära sig att det är så julklappshandeln ska gå till!
Bra!



Moltas är med i ÖP. Inte så mycket att skryta över, det är ju liksom bara ÖP.

I morse efter att jag nästan hade somnat om efter att ha varit vaken då Danne åkt i väg på jobbet, så skickar han ett sms där han hittat ett kanonerbjudande på ett objektiv.
Så vi var iväg och köpte det nu. Ett fast 50mm med en bländare på 1.8. Här snackar vi ljuskänsligt!
Men, det är inte så mycket det lämpar sig att fota, det är mest porträtt. Men jag har till slutet på januari att bestämma mig om jag ska ha kvar det, annars kan jag lämna igen det.
Och så är det inte så mycket pengar att bråka om heller.
Men kul var det, de lilla jag testat de nu på kvällskvisten.


f/1.8 1/60 sek ISO 800


I vanliga fall har det varit omöjligt att fota här inomhus då vårt vardagsrum är så mörkt. Inte ens max-ISO på 1600 hjälper och att fota lägre än 1/15 sek känns lite lönlöst.
I likeilike!

 

Så med det sagt borde jag kanske sätta igång och göra något vettigare... som att ta en dusch!

 














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: