Är det inte så?

Att ni kanske har väntat och längtat efter en uppdatering från den numera, återigen, studerande och kanske mest skolhatande personens blogg ni läser. Alltså jag- om det blev för invecklat.
I alla fall. Dag två. Schema och en massa frågetecken är det som huvudet består av. Fast efter idag börjar det klarna.
Efter imorgon kommer det lysa upp ännu mera ljus för mig då jag får reda på hur det blir med validera bort kurser för min del. Där de mesta frågetecknen finns just nu. Måste jag gå och se Patch Adams på fredag när jag kan låna den filmen på ett eller annat vis?
Det största frågetecknet tror jag är utrett. Mamma fick ju leta fram bevis på att jag var vaccinerad mot tuberkulos i alla fall. Så det slipper jag. Ta spruta alltså.
Nu är det bara att komma underfund med om det går att klara Omvårdnadsprogrammet utan att behöva ta i en spruta, ge någon ett stick, ta blodprov.
Det ska jag ta reda på.

Vi är då sjukt många i klassen, typ 50 stycken som sökt i år. Blandade åldrar och kulturer. Så vi kommer ju delas upp allt eftersom, vissa går direkt till nästa kurs, och andra måste läsa börja läsa från början. Jag tror jag kommer få hoppa till nästa direkt då jag redan har betyg i en av de tyngsta man nu börjar med. En kurs närmare Omvårdnad som innebär provtagningar!
Och eftersom jag läst en stor fördjupningskurs kurs och då inriktade mig på funktionshinder och utvecklingsstörning funderar jag ändå på att läsa Psykiatri som en extra-kurs. Det låter hur fränt som helst.
Då, sen kan jag kanske avgöra om jag vill rikta in mig på Omvårdnad eller Psykiatrin.
Spännande! Kanske.

En annan sak som kanske är hur spännande som helst, var att jag sov hur dåligt som helst inatt, och det var för att Moltas skulle tvätta alla kuddar han har på golvet. Han låg och slickade och slickade och slickade.
Sen när jag nästan skulle gå upp sov han som en stock och jag kunde inte somna om den halvtimman jag hade kunnat få sova på.

En uppdatering om mitt liv som vuxenstuderande nu då.
Vad gammal jag lät...












KOMMENTARER:
Erika

Jaa :) Mina gamla sa ju upp sig i vintras ;) Hahaha! Nej, kanske vore värt att prova? x)



Vet du vad, det ÄR faktiskt en bättre känsla... Var nästan med om en nyss ;)



KRAMAR!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: