Macro

Vad jag är sugen på att införskaffa mig ett macroobjektiv.
Satt igår och letade och hittade många jag vill ha och i rätt prisklass. Runt 3-4000 max.
Men hela den här världen med brännviddar och närgränser förvirrar, så jag måste be någon om goda tips och råd. BEA!?
Mest är det för att jag tror jag inbillar mig att det ska bli bättre bilder, för jag har sakteliga börjat inse att det kanske inte går med en EOS. Jag tycker att bilderna blir så platta och livlösa med den kameran. Och jag fotar alltid manuellt.
Eller så är det jag som måste göra något fel. Alltså är nytt objektiv till kameran svaret.



Antingen ett Canon EF-S 60/2.8 USM Macro


Eller Canon EF 100/2.8 USM Macro 1:1














KOMMENTARER:
Bea

Macro helt klart! Ett fast och ljus-starkt objektiv. Kan kika lite så återkommer jag, men as I told you.. With canon you can make your picture in PS:D! Haha, närå. Ska inte yttra mig så mycket om det, då lär väl hela världen gå emot mig..

Erika

I know! Det är as skönt! :D

Ja, Midas blir slut som en sprinter när han varit ute och promenerat i snön...! SKÖNT! :D

Haha, rädd?! Det lät inte bra... x) Men är nog inte omöjligt att något/några kullsyskon hamnat runt stan:) Har faktiskt noll koll, lite pinsamt...



Måste ju försöka få till att råkas något så babyarna får leka...! Inte för att eran baby är lika liten längre, men ändå x)



Ha en superfin helg!

Kramar!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: