Bulldogen i bulldogen?

Moltas är en Engelsk Bulldog. Vem kan ha missat det vid det här laget?
En ras som ska ligga på soffan och fisa och endast, mödosamt gå upp om det vankas matlagning eller ostkroksätning på fredagar.
Inte då. Inte Moltas. Idag har han varit som ett värre yrväder sedan 10 i morse. Jag har tagit tre längre promenader, jag tog till och med ut honom på gräsmattan så han fick kuta av sig och jaga fotbollen, jag har gömt korv under plastmuggar och stimulerat honom, vi har brottats, kelat, slagits och tjurat.
När jag lagade mat förut satt han i vardagsrummet nedanför soffan och grinade, konstant. Så där ge-mig-uppmärksamhet-nu-kvinna!
Nu sköter han faktiskt sig själv för en gångs skull. Han ränner runt med ett märgben, så det gäller att se upp för han kan kasta iväg dom långt.

Wilma, det har jag bestämt att våran tik ska heta. Tänk vad roligt det vore för Molle med lite sällskap!
Tänker vi.
Tänk om det blir 100 gånger värre än att bara ha en Molle?
Ne, nu ska jag se om jag kommer med på utbildningen, sista dagen nu på fredag.
Sedan ska jag gå den, få jobb i Nälden, Ytterån, Trångsviken, Krokom, Ås Rödön, Dvärsätt eller Aspås.
Efter det ska vi köpa huset som är till salu på Hemnet nu i Ytterån för 3 000 000 och riva det och bygga ett nytt.
Sen blir det en Wilma!

Sen!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: