Jag gör slut med Arbetsförnedringen!

Desperat? Lite feber kanske? Förstoppning?
Jag ska börja studera!
Ja, då måste det vara något fel på mig.
Vad håller jag på med? Den frågan kan jag ställa mig när jag åter igen sitter här hemma med studieböckerna, 17 ogjorda uppgifter som ska lämnas in dagen därpå och ren och skär aggresivitet över hur mycket jag hatar allt och alla. Fast en yrkesutbildning kanske inte ser ut så?
På distans. Oj så härligt. Jag, O´boy och Moltas.
Och allt annat som alltid kommer ivägen för studier! Filmer, tvättstugan, msn och Kebab City.

Igår skrev jag att jag varit på jobbintervju. Mycket rätt och riktigt.
Till och med Arbetsförmedlingen förstör denna chans. Jag hatar dom som pesten!

Då företaget X fick reda på att jag omfamnades av Förnedringens alla ramar och lagstadgar så blev det helt och hållet en praktikintervju. Stället sökte sommarpersonal. Nu blev jag en gratisarbetare.
Helst ska jag börja på måndag. 9 timmar per arbetsdag 5 dagar i veckan med en inkomst på 134 jävla spänn om dagen. De ville inte heller säga när den avlönade perioden skulle påbörjas. Den som jag var där för i början.
Smart Drag Mr Christer!
Det hade kunnat betyda att jag ska gå där nu, som jag anser är den mest hektiska perioden med vår och allt annat, helt gratis. Fram till midsommar, säkert över midsommar, vem vet, jag är ju bara med i jobbgarantin så utnyttja mig bara bäst fan ni vill.
Sedan om jag har tur får jag jobba tvåochenhalvvecka 50% kassatjänst. Och det mest troliga; tack och godnatt.
Sammanfattning: JAG VILL INTE BLI UTNYTTJAD!

Förstå hur många ungdomar som blir utnyttjade.
Jag hatar Arbetsförmedlingen. Vilken makt de har.
Se bara till de utförsäkrade nu. Allt handlar om att överleva, försörja sig fast man inte kan med bidrag, allt handlar om pengar.
Hur mycket ger coahingen egentligen? Jag ska slussas iväg på ännu en desperat coaching under ett halvår nu bara för att ha en aktivitet. Hur bra är praktikplatserna genom kommunen?
Jag vägrade, sa precis vad jag tyckte om den mycket dåliga idén med gratisjobbare.
En praktikplats ska förhoppningsvis också ge ett jobb. Jag fick en lista på förskolor inom kommunen som behövde rastvärdar, någon som kunde klä på barnen och vara ute med dom. Ofta det leder till ett jobb senare?
Det är ett desperat knep att få ut ungdomar, ser bättre ut i den där statistiken samt att kommunen får gratis arbetskraft.

Nu kommer vi till mitt nästa lilla problem. Detta företag kan anmäla till Arbetsförmedlingen om jag tackar nej.
Då är det tack och adjö till den där extra lilla kekabtallriken varje onsdag framöver. No more bidrag.

Så lättaste vägen ut. Jag pluggar.
Jag slipper allt vad som har med AF att göra. Jag får nästan lika mycket i bidrag. Jag får ut mer erfarenheter.

Så nu väntar jag på att få komma till en studievägledare. Fyller i, skickar in blanketterna. Sedan väntar jag.
Och det bästa av allt blir den dagen jag får gå till Arbetsförmedlingen och säga: ta bort mig ur alla era register!

Omedelbums!

















KOMMENTARER:
mary

men skämtar du?! Fucking arbetsförmedlingen:S klart som fan du ska ha betalt som alla andra som jobbar! Fyfan va irriterad jag blir!!!!

Erika

Bra gjort! Funderar på att göra slut med dessa små naziwannabies jag med. Kanske lite elakt sagt, men det enda de vill är att få ut en. Helst på praktik. Gratis. Usch på dom!



Kram!

Nathalie

Arbetsförmedlingen är ett skämt.

Har en tävling hos mig, kika gärna in.

Sandra

Bra gjort! Hoppas att fler börjar säga ifrån snart om det här utnyttjandet av gratisjobbande ungdomar! VÄGRA!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: