BIR och 2:a plats!

BIR är kanske inte så mycket att skryta om. Han var ju den enda i rasen, så klart han blev Bäst I Ras då!
Två fina rosetter. En HP och en finalrosett. Domaren ville ha med oss i final.

Det regnade hela natten. Morgonen var surmulen. När vi kom fram till Arsen (Alsen) sken solen upp. När vi gått klart första vändan där i ringen drog åskan och spöregnet över oss. När vi skulle in för finalplats kom solen fram. Sådan tur, jag hade ju glömt jackan hemma!

Moltas placerade sig som 2:a i sin åldersklass 6-9 månader. Jag är så stolt över honom, och mig själv för den delen.
Var så nervös innan så jag hade kunnat skita på mig. Försökte få Danne att ta över utställningskopplet i sista sekund, men si du de geck int!

Fick träffa Mia, Johnny och deras söta staffe Dewi där också! Moltas var så mallig över att för en gångs skull få vara både större och äldre, så han skulle till och sätta på den stackars lilla tiken. Så söt!
Skoj att vi kommer ses fler gånger!

Så förutom fyra rosetter med oss hem så vann vi en pipleksak som Moltas har gått bärsärk på här hemma. Danne har redan gömt den för honom, han blev smått galen. Och så fick jag trepack t-shirts. Säger ju det, bättre än fisketävlingar det här!


Prisutdelning. Moltas ser sur ut som inte fick 1:a priset!



Och se här vad vi mer hann med i helgen! I Laxviken har det flyttat in en Cooper! Var så klart och hälsade på de som köpt fritidshuset, och det var så kul.
Jag säger det igen, vi bulleägare har verkligen något fint gemensamt!


Cooper och Moltas













KOMMENTARER:
MiaLisaSofi

SV. Hej. :D Ja det var riktigt kul att ses. :) Haha nej då, hon blev inte livrädd. ^^,

På Tasseborg har dom alltså ringträning dom dagar jag ska på valpkurs med Dewi. ^^ Och på torsdag har jag ingen möjlighet att åka någonstans. Men JHKK kommer väl ha fler gånger hoppas jag. :)



Japp jag och Dewi börjar valpkurs tisdag 27/7. Jag hittade privat valpkurs på F4 Hundcenter. Kan skicka en länk. :)
http://www.f4hundcenter.se/?Page=Kurser



Och jag anmälde mig för tre veckor sedan tror jag det var. :)

Ja hon har blivit bättre på det här med att stå fint, men att gå med mig i kopplet är hon sämre på. Så det behöver vi träna på. ^^,



Ännu en gång grattis till den fina debuten i ringen. :D

Mvh Mia :)

Erika

Haha, ja,d et är ju klart! Kände mig faktiskt rätt så stolt^^ Men det var nå himla muppblommor som bara blommade över dagen! Hade jag ingen aning om... :S ;)

Grattis till framgångarna i utställningsringen! Var Moltas mallig över sig själv? x)



Kram!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: